آبشار های دودن آنتالیا ترکیه

آبشار های دودن آنتالیا ترکیه

1402/05/21 -




توضیحات

در این پست می خواهیم یکی از مکان های گردشگری که طرفداران بسیاری دارد را معرفی کنم. شما عزیزان می توانید در ادامه همراه ما باشید و بیشتر راجع به این مکان گردشگری بخوانید. بسیاری از افراد تور آنتالیا را به دلیل سواحل زیبا و تفریحات ابی مفرح می پسندند. یکی از مزیت ها، هتل های لوکس آنتالیا است که شما را حیرت زده می کند. برای ماندن در هتل های آنتالیا می توانید از طریق هم کوچ اقدام نمایید. یکی از تفریحاتی که خیلی در آنتالیا رایج است، تفریحات در طبیعت های بکر می باشد. شما می توانید به همراه تور های معتبر به گردش در اطراف ساحل داشته باشید. لذت بردن از مکان های دلنواز با آب و هوایی فوق العاده می تواند برای شما بسیار دلپذیر باشد. نظیر این طبیعت را در کمتر جایی خواهید دید. در این پست هم می خواهیم با هم به گشت و گذار در طبیعت آنتالیا بپردازیم. آنتالیا جنبه های بسیاری دارد که یکی از آن ها،  آبشار های بسیار فوق العاده دودن است. اگر بعد از خواندن این پست مایل به رفتن در این طبیعت هستید، باید بگویم که در ظرف 20 دقیقه می توانید به این منطقه بکر برسید. بهترین وسیله ای که توسط آن می توانید خود را به نزدیکی آبشار برسانید، اتوبوس است. حالا از اتوبوس پیاده می شویم و با هم به جست جوی این آبشار می رویم. مقداری که که از اتوبوس دور شوید، می توانید تصویر مسحور کننده  آبشارها و دانه های آب را که دلبرانه سر می خورند را ببینید. حالا شما عزیزان به راحتی می توانید بستر رودخانه را ببینید.

آبشار دودن آنتالیا

آب شفاف و زلال آن همتا ندارد. می توانید در کناری بنشینید و نظاره گر این منظره زیبا شوید. گزینه دیگه هم برای شما وجود دارد. شما قادر هستید به آبشار دوم دودن بروید و سقوط بی نظیر آن را درون دریای مدیترانه تماشا کنید. آبشار های دودن دو جاذبه طبیعتی مجزا در آنتالیا به حساب می ایند. مکان های جالبی برای دیدن وجود دارد که آن ها را برای شما معرفی می کنیم. این دو آبشار در فاصله 8 کیلومتری از یک دیگر قرار دارند. منشا این دو آبشار به همین نام است و در آخر هر دوی این آبشار به دریای مدیترانه میریزند. این دو آبشار به بخش های بالا و پایین هستند که دارای خصوصیات منحصر به فرد خود می باشند. آبشار بالایی در محدوده آنتالیا قرار دارد. این آبشار در فاصله 14 کیلومتری از شهر آنتالیا قرار دارد. در اطراف آن رستوران ها و کافه هایی را می بینید که برای صرف غذا یا نوشیدنی می توانید یکی از آن ها را برگزینید و چند ساعتی را در طبیعت بکر، خاطرات به یاد ماندنی را برای خود به ارمغان بیاورید. آبشار پایینی هم دارای پیاده روی بسیاری می باشد. شما باید پا در دل طبیعت گذاشته و دنبال رودخانه دودن را را بگیرید تا به آبشار برسید. در این میان شما غار های شفت انگیز، گیاهان جذاب و جانوران دوست داشتنی را خواهید دید. در نهایت در نزدیکی ساحل لارا به آبشار بخش پایینی می رسیم. این بار آبشاری زیبا خواهیم دید که ارتفاعی حدود 40 متر دارد. این آبشار بی نظیر با صدای دلنشینی وارد دریای مدیترانه می شود و صدای آن تا کیلومتر ها در طبیعت می پیچد. قبل از این که بخواهیم تک تک مکان های دیدنی را معرفی کنیم، جواب این سوال عزیزان که می گویند چرا آبشار های دودن آنتالیا را انتخاب می کنید، را می دهیم. شما در این منطقه آبشار های زیبا و چشمگیری را خواهید دید. امکانات بسیار مناسبی را برای مسافران در این جا خواهید دید.هزینه تفریح در کنار این آبشار بسیار کم است. دسترسی بسیار راحتی از شهر به این آبشار ها وجود دارد. اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید، بهترین جا برای شما آبشار دودن می باشد. با هم کوچ به گشت و گذار در اطراف آبشار دودن بپردازید.

اگر مایل باشید در ادامه دیدنی ها و تفریحات نزدیک به محدوده آبشار دودن را برای شما معرفی می کنیم.

مورد اول: گردش در پارک زیبای منطقه

آبشار بالایی درون پارکی زیبا با سازه های محلی می باشد که برای ورود به آن لازم است هزینه ای را متقبل شوید. در این پارک امکانات کافی برای گذراندن وقت موجود می باشد و شما می توانید بر روی نیمکت بنشینید و به صدای آبشار همراه با صدای فوق العاده پرندگان گوش دهید. در این مکان اوقات خوشی را در کنار خانواده تجربه خواهید کرد. همچنین در صورت علاقه مندی می توانید به پیاده روی در اطراف آبشار بپردازید و شکوه و جلال آن را از بالا نظاره گر باشید.

 مورد دوم: دیدن اولین آبشار دودن

گردش درون پارک را ادامه دهید و به اولین آبشار دودن خواهید رسید. غاری جذاب هم در این مکان موجود است که در ادامه آن را معرفی می کنیم.  وجود املاح خام و موادی همچون سنگ توف در آب رودخانه دودن به وجود آورنده غاری در پایین رودخانه می باشد.

مورد سوم: غارنوردی

الان که وارد این دره زیبا شده اید، بازدید و گردش درون آن را نباید از دست دهید. جالب است بدانید در پشت آبشار دودن غاری وجود دارد که به آن غار آرزو ها یا غار دلیک ماگارسی می گویند. در این مسیر شما یک غار 40 متری خواهید دید. اگر مایل باشید می توانید به غار سر بزنید . اجباری برای گردش در باغ وجود ندارد. همان طور که در بالاتر گفته شد، درون آب رودخانه مواد آتشفشانی چون سنگ توف وجود دارد و ساختار این غار را تشکیل داده است. این مواد در غار به رسوب رسیده و املاحی را تشکیل داده است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

مورد چهارم: دور دور بین دو آبشار

همانطور که در مطالب بالا خواندیم میان دو آبشار 8 کیلومتر فاصله می باشد و شما می توانید از این فرصت استفاده نمایید و در بین این دو آبشار به ماجراجویی بپردازید. از میان آبشار گذر کنید. به جنگل زیبا برسید و درون طبیعت زیبا قدم بردارید. به غار زیبا سر بزنید و به تماشای حیوانات در این مناطق سر بزنید. همچنین می توانید به آبشار زیبا خیره شود و از دیدن آن لذت ببرید. همچنین می توانید به پارک سر بزنید و در کنار رودخانه به گردش بپردازید.

مورد پنجم: دیدن آبشار دوم

بعد از این که هشت کیلومتر مسیر صخره ای را گذراندید، خود را به دریای مدیترانه می رسانید. البته این دریات در میان بومی ها با نام کالپوزکالدیران شناخته می شود. در اطراف این آبشار فضای سبز زیبایی را آماده کرده اند که اسم دودن روی آن گذاشته شده است. به نظر محل جالبی برای تفریح شما عزیزان می باشد. برای دیدن این آبشار فوق العاده کافی است خود را به آبشار دوم برسانید.

مورد ششم: قایق سواری در دل دریا

شما اگر توان پیاده روی هشت کیلومتری را نداشته باشید، می توانید از طریق رودخانه مدیترانه خود را به آبشار دوم دودن برسانید. برای قایق سواری باید به اسکله آنتالیا بروید و قایق مورد نظر خود را اجاره کنید و تا نزدیکی آبشار بروید. این را هم در نظر داشته باشید که در آن منطقه ادجاره قایق اصلا آسان نیست و هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

مورد هفتم: رفتینگ و قایق سواری در رودخانه دودن و زیپ لاین

شاید بد نباشد کمی هیجان را در این منطقه تجربه کنید. یکی از بهترین تفریحات گران در این منطقه، رفتینگ میان دو آبشار می باشد. شما هیجان را در این رودخانه تجربه خواهید کرد. یکی دیگر از هیجانات این منطقه، زیپ لاین پر فراز زیبایی آبشار دودن می باشد.

انتخاب با شماست که چگونه به تفریح در آنتالیا بپردازید. پیشنهاد هم کوچ برای تفریح در ترکیه،  آبشار دودن می باشد.

آبشار دون آنتالیا

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود