آب و هوای کیش

آب و هوای کیش

1402/05/21 -




توضیحات

آب و هوا در جزیره کیش گرم و مرطوب است و دمای متوسط ​​27 درجه سانتیگراد  به ندرت به 35 درجه سانتیگراد میرسد. ماه های تیر و مرداد داغترین ماه‌ها هستند و درجه حرارت آن در دی و بهمن در کمترین میزان خود برای ساکنان جزیره کیش بوده است. مسافران تور کیش نوروز 97 شاید بخواهند از شرایط آب و هوای کیش در نوروز مطلع باشند. و بر اساس شرایط آب و هوا سفر خود را برنامه ریزی کنند. در این مطلب قصد داریم همه چیز را در مورد تور کیش و آب و هوای کیش در نوروز صحبت کنیم . با ما باشید...
آب وهوای کیش

شاید این مطلب را ندانید که پایین‌ترین درجه حرارت در جزیره کیش هرگز از منفی 3 درجه پایین تر نبوده است و آن هم مربوط به چند روز انگشت شمار در وسط زمستان است.  بنابراین، فصل های سرد بهترین زمان برای سفر به کیش می باشد که بیشترین لذت بخشی را دارد. در حالی که هوا خیلی سردم باشد و رطوبت کمتری هم باشد اما باز هم آب دریا گرم است.

مطالعات هواشناسی در کیش نشان می دهد که آب و هوا در اوایل ماه مهر هوای جزیره سرد می شود و روند آن تا آخر فروردین باقی می‌ماند که مطلوب‌ترین زمان تور کیش است.

با توجه به بارش کم باران در جزیره کیش پوشش گیاهی جزیره می تواند در برابر گرما مقاومت کنند و به آب زیاد عادت نداشته باشند ندارد.اما جالب است به رغم بارش کم، رطوبت - همانند سایر کشورهای ساحلی خلیج فارس - به دلیل شرایط خاص کوهستانی منطقه، نسبتا بالا است. رطوبت در اواخر ماه اسفند تنظیم می شود و در 9 ماه آینده افزایش می یابد. در زمان های خاص، به خصوص در اواخر تابستان، سطح رطوبت بالا می رود که در اوایل صبح، می توانید شبنم را در پوشش گیاهی جزیره و سطوح غوطه‌ور از سنگ مشاهده کنید - مثل اینکه جزیره با بارش باران شبانه شسته شده است. داده های کوهستانی و اطلاعات نشان می دهد که کیش دارای آب و هوای گرم و نسبت رطوبت نسبتا بالا است. از داده‌ها نتیجه گرفته شده است که دمای متوسط ​​سالانه حدود 26-27 درجه سانتیگراد است. تیر و مرداد داغترین ماه سال است و دی و بهمن جالبترین فصل سفر هستند. متوسط ​​حداکثر دما بیش از 30 درجه سانتیگراد ثبت شده و حداقل میانگین در 21 درجه سانتیگراد است. حداکثر حداکثر دمای ثبت شده به میزان 49 درجه سانتیگراد و حداقل 7 تا 7 درجه سانتیگراد در آبان - آذر و دی - بهمن ثبت شده است. در طول زمستان، اکثر نقاط خلیج فارس روندی از شمال و شمال غرب را تجربه می کنند، اما در بخش جنوبی، جهت باد به طور عمده از غرب است. در تنگه هرمز آن را به سمت جنوب و غرب تغییر می دهد. در این فصل باد شمال و غرب از شمال و غرب به ضعف وخیم میرود. در طول تابستان، بادهای موسمی در قسمت شمالی خلیج فارس از شمال غرب به جنوب که در برخی مناطق 5 تا 6 گره ثبت شده است، ضبط شده است. در ماه سپتامبر باد های موسوم به باد و باران ها شروع به تغییر می کنند. رطوبت نسبی در تمام طول سال نسبتا بالا است اما با توجه به زمان روز و فصل متفاوت است. رطوبت نسبی در امتداد خط ساحلی بالاتر از شهر است، اما این امر دلیل بارندگی بیشتری در سواحل را ندارد. بارش برف در کیش کم است و در سایر نقاط خلیج فارس نیز متفاوت است. فصل بارانی در این منطقه بین اواخر مهر - آبان و اواخر فروردین -اردیبهشت است. باد می تواند ابرهای بارانی را به طور متوسط ​​3 تا 6 برابر افزایش دهد. بارندگی در پاییز و بهار عمدتا به شکل دوش های رعد و برق رخ می دهد، در حالی که در فصل زمستان، منافذ است. میانگین بارندگی سالانه جزیره کیش بر‌ اساس تجربه سال های 1370 برابر با 150.7 میلی متر است که 82 درصد از آن در زمستان رخ می دهد و حدود 15 درصد در پاییز و بقیه در فصل بهار و تابستان است.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود