آشنایی کامل با جغرافیا شهر آنتالیا

آشنایی کامل با جغرافیا شهر آنتالیا

1402/05/18 -




توضیحات

آشنایی کامل با جغرافیا شهر آنتالیا: شهر آنتالیا یک شهری در غرب ترکیه به حساب می آید که دارای آب و هوای مدیترانه ای است. در واقع آنتالیا دارای سواحل بسیار زیادی می باشد و مناطقی که در آنتالیا واقع هستند، اکثر مناطق ساحلی اند. مانند مناطق لارا و بلک و کنیالتی و غیره. علاوه بر این باید بیان کنیم که تور آنتالیا به علت این که دارای زیبایی خارق العاده و جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی است، در سراسر جهان آوازه اش پیچیده شده است.

به همین جهت در سراسر جهان گردشگران بسیار زیادی در فصول بهار و تابستان به این شهر سفر می کنند . همچنین باید بیان کنیم که این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد و رطوبت در آن بسیار کم می باشد. علاوه بر این در آنتالیا به علت این که سواحل بسیار زیادی وجود دارد، امکانات تفریحی و مناطق گردشگری زیادی به وجود آمده است.

تاریخچه شهر آنتالیا

تاریخچه آنتالیا

در ابتدا در مورد معنی شهر آنتالیا باید بگوییم که نام آن به معنی خانه آتالوس است. زیرا آنتالیا توسط شخصی به نام آتالوس دوم بنا شده است و از آن زمان تا به حال این نام بر روی آنتالیا باقی مانده است. قدمت آنتالیا به ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می رسد. همچنین باید بیان کنیم که در زمان های قدیم تقریباً در ۱۳۳ سال پیش از میلاد مسیح آنتالیا برای امپراتوری روم بوده است و در دوران بیزانس آنتالیا جزوه محبوب ترین شهرها به حساب می آمد.

علاوه بر این باید ذکر کنیم که آنتالیا در زمان های قدیم پایتخت سلسله سلجوقی بوده است. در واقع این شر قدمت دیرینه دارد و در سفرنامه های کهن به خصوص سفرنامه ابن بطوطه در مورد آنتالیا موارد زیادی آورده شده است. مثلاً آورده شده که آنتالیا یک شهر سرسبز و پر رونق بوده است که در زمان های قدیم هم گردشگران بسیار زیادی به آنجا سفر می کردند.

فرهنگ مردم آنتالیا

شهر آنتالیا دارای اماکن تفریحی و توریستی و باستانی است. فرهنگ عمومی این شهر کمی مانند ایران است. در واقع بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ ترکیه به چشم می خورد همانند و آداب و رسوم کشور ما می باشد. علاوه بر این باید بیان کنیم که مردم ترکیه مانند مردم کشور ما به آراستگی و پاکیزگی اهمیت زیادی می دهند و علاقه زیادی به روابط صمیمی و طولانی مدت دارند.

مردم ترکیه یک اخلاقی که دارند این است که در قید و بند صفات نمی باشند، یعنی همکاران خود را با نام دکتر و مهندس صدا نمی کنند و بیشتر علاقه دارند تا با نام کوچک دوستان و اطرافیان خود را صدا کنند. در واقع این موضوع نشانه از اهمیت احترام و دوستی بین یکدیگر است. همچنین باید بیان کنیم که مردم ترکیه کمی مانند مردم ایران هستند و از نظر صفات اخلاقی و بعضی از اعتقادات وجه مشترکی با مردم ایران دارند. مردم این شهر به روابط طولانی و دوستانه اهمیت بسیار زیادی می دهند. 
فرهنگ مردم آنتالیا

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای شهر آنتالیا

همان طور که می دانید آنتالیا یک شهر ساحلی است. در واقع به علت این که مجاور دریا است، آب و هوای بسیار عالی و مدیترانه ای دارد. آب و هوای آنتالیا در فصول سرد سال مانند زمستان بارانی و کمی سرد است. اما در فصول دیگر مانند فصل بهار دارای دمای معتدل می باشد . در واقع این موضوع باعث شده تا مسافران و گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان در فصل بهار به این شهر سفر کنند.

آنتالیا با این که در کنار دریا است اما رطوبتی ندارد و درجه حرارت در آنجا بالا نیست. در فصل تابستان میانگین هوا ۳۰ تا ۳۵ درجه است. به همین جهت هوا در این فصل گرم و خشک است. علاوه بر این باید بیان کنیم که زمستان های شهر آنتالیا آب و هوای معتدل و بارانی دارد، اما هوا در آنجا زیاد سرد نیست و بارش برف هم خیلی کم اتفاق می افتد. میانگین دمای هوا در فصل زمستان در آنتالیا ۱۹ تا ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد. 

سخن پایانی

آنتالیا شهری در غرب ترکیه است که و هوای بسیار عالی و مدیترانه ای دارد. در این شهر سواحل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده تا آنتالیا جزو یکی از مهمترین شهرهای گردشگری ترکیه به حساب آید. علاوه بر این در مورد تاریخچه آنتالیا باید بیان کنیم که نام آن به معنای خانه آتالوس بوده است. این شهر توسط شخصی به نام آتالوس دوم بنا شده و قدمت دیرینه دارد. در واقع قدمت آنتالیا به ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می رسد.

علاوه بر این باید بیان کنیم که فرهنگ مردم آنتالیا از نظر آداب و رسوم کمی مانند مردم کشور ما است. مردم ترکیه به رابطه دوستانه طولانی علاقه بسیار زیادی دارند و از قید و بند صفات آزاد می باشند. یعنی همکاران و اطراف خود را با نام دکتر و مهندس صدا نمی کنند و علاقه دارند تا بیشتر اطرافیان خود را با نام کوچک صدا کنند. علاوه بر این باید بیان کنیم که شهر آنتالیا در زمان قدیم پایتخت سلسله سلجوقی بوده است.

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود