آنچه باید درباره ترکیه برای سفر با تور استانبول بدانید

آنچه باید درباره ترکیه برای سفر با تور استانبول بدانید

1402/05/18 -




توضیحات

آنچه باید درباره ترکیه برای سفر با تور استانبول بدانید: کشور ترکیه یکی از کشورهای آسیایی است که در مرز بین اروپا و آسیا قرار دارد. جمهوری ترکیه حدود هزاران سال عمر دارد و قدمت آن به سال‌ها پیش به حکومت عثمانی و امپراتوری روم شرقی برمی‌گردد. اگر شما قصد سفر با تور استانبول به کشور ترکیه دارید، دانستن اطلاعاتی دررابطه‌با این کشور؛ یعنی موقعیت جغرافیایی، شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی شهرهای معروف، مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی، پول رایج، زبان رسمی و... دارید تا بدانید. 

تور ترکیه استانبول

برخی از اطلاعات دررابطه‌با کشور ترکیه عمومی اند؛ به‌عنوان‌مثال باتوجه‌به اسم کشور ترکیه می‌دانیم که مردمان کشور ترکیه به زبان ترکی صحبت می‌کنند. برای دانستن اطلاعات و جزئیات بیشتر ادامه مقاله را مطالعه کنید.

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی برای سفر با تور استانبول به ترکیه

از آن جایی که کشور ترکیه به کشور ایران نزدیک است، به همین دلیل آب‌وهوای نزدیک به آب‌وهوای کشور ایران دارد. شما در سفر با تور استانبول برای اینکه بدانید آب‌وهوای آنجا به چه صورت است باید گفت آب‌وهوای نزدیک به آب‌وهوای شمال کشور ایران دارد. 

کشورهای هم مرز کشور ترکیه کشورهایی نظیر ایران و ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، عراق و سوریه و همچنین بلغارستان این کشور هستند. وجود تنگه بسفر در کنار شهر استانبول اهمیت زیادی برای کشور ترکیه دارد. علاوه بر اینکه باعث جذب گردشگر به تنگه بسفر میشود، این تنگه دلیلی برای آب‌وهوای مطبوع کشور ترکیه نیز هست. اگر می‌خواهید در فصل تابستان به کشور ترکیه سفر کنید بهتر است بدانید که در این فصل شهر استانبول به‌شدت شرجی و گرم است.

شهرهای معروف کشور ترکیه

همانطور که در مباحث قبلی گفتیم شهر استانبول از جمله معروف‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. شهر استانبول همه‌ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. تور استانبول یکی از روش‌های سفر به شهر استانبول برای بازدید از این شهر است.

شهر استانبول به این دلیل معروف است که سرشار از جاذبه‌های طبیعی و دست‌ساز بشر از گذشته‌های دور است. شهرهای معروف دیگر کشور ترکیه یعنی آنکارا، کوش آداسی، آنتالیا و ازمیر و شهرهای دیگر از جمله شهرهای مهم کشور ترکیه برای سفر هستند. شهر وان یکی دیگر از معروف‌ترین شهرهای ترکیه است که کمترین فاصله را با کشور ایران دارد.

زبان رسمی کشور ترکیه برای سفر با تور استانبول

همان‌طور که میدانیم زبان رسمی کشور ترکیه زبان ترکی استانبولی است باوجوداینکه کشور ترکیه مرز میان قاره اروپا و آسیا است و اروپایی‌ها معمولاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند کشور ترکیه به زبان ترکی صحبت می‌کنند. به زبان مردم ترکیه ترکی استانبولی می‌گویند؛ اما زبان‌های دیگر نیز در این کشور استفاده می‌شود؛ مانند انگلیسی، کردی و عربی که استفاده از هرکدام از این زبان‌ها به دلیل نزدیکی کشور ترکیه و هم مرز بودن با این کشورها است.

ویژگی‌های شخصیتی مردم ترکیه

از جمله مسائل مهم و قابل‌بررسی برای سفر با تور استانبول اطلاع از رفتار و برخورد ترکان شهر استانبول با توریست آن و مهاجران کشورهای مختلف است. درصورتی‌که شما اطلاع قبلی دررابطه‌با رفتار مردم ترکیه نسبت به مردم دیگر کشورها نداشته باشید در طول روند مسافرت با مشکل مواجه شوید.

خوشبختانه مردم ترکیه بسیار خونگرم و خوش‌اخلاق هستند و به‌خصوص با غریبه‌ها و مردم کشورهای دیگر بسیار خوب رفتار می‌کنند. مردم کشور ترکیه آن‌قدر خوش‌رفتار هستند که حتی اگر در خیابان‌ها با یکی از آنها برخورد داشته باشید به‌وضوح این موضوع را خواهید فهمید.

استانبول

درباره ترکیه برای سفر با تور استانبول: کشور ترکیه به دلیل نزدیکی ای که با کشور ایران دارد در کشور ایران بسیار معروف و پر طرف‌دار است. ازآنجاکه ترکان مردمان بسیار خوش‌رفتار و خوش برخوردی بخصوص با مردم کشورهای دیگر هستند به همین دلیل شما در سفر با تو استانبول به کشور ترکیه و شهر استانبول احساس غریبی نخواهید داشت و حتی برخورد با مردم استانبول برای شما ما خاطر خوشی خواهد بود. 

شهر استانبول از جمله معروف‌ترین شهرهای کشور ترکیه است و درصورتی‌که شما به این شهر سفر کنید نصف بیشتر جاذبه‌های کشور ترکیه آشنا می‌شوید و می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. کشور ترکیه یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سفر کردن می‌باشد و سفر با تور استانبول به این کشور یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب روش سفر است.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود