انواع اقامتگاه‌ها در سفر

انواع اقامتگاه‌ها در سفر

1402/04/03 -




توضیحات

انواع اقامتگاه‌ها در سفر

بسیاری از ما سفرهای زیادی میکنیم اما عمده اطلاعات ما درباره اقامتگاه‌های سفر به هتل‌ها و مسافرخانه‌ها محدود میشود و حتی فکر وجود برخی از اقامتگاه را نیز نمیکنیم، این اقامتگاه‌ها ممکن است بعضا عجیب باشند. اغلب تورهای مسافرتی هم به همراه مسافرخانه‌ها و هتل‌ها ارائه میشوند و کمتر پیش میاید که توری حالت فوق‌العاده پیدا کند و مثلا در یک اقامتگاه خاص مسافران خود را جای دهد. در برخی از موار شاهد این هستیم که از برخی از جاذبه‌های گردشگری به عنوان اقامتگاه نیز استفاده میشود که در نوع خود جالب است و یکی از همان اقامتگاه‌های عجیب به شما میرود. البته در این لیست ما چندان کاری به اقامتگاه‌های عجیب نداریم و بیشترین چیزی که مدنظرمان است معرفی همین اقامتگاه‌های معمولی است که بسیاری از افراد از آن‌ها آگاهی و اطلاعات ندارند. با ما همراه باشید.

1 - استراحتگاه‌ها

شاید بتوان گفت که استراحت‌گاه‌ها بالاترین سطح از هتل‌ها را تشکیل میدهند و این اماکن در جاهایی که جاذبه‌های گردشگری خاص مانند دریا، جنگل، صحرا و... وجود دارد از میهمانان پذیرائی میکنند. استراحتگاه‌ها هر آن چیزی را که به مسافرانشان ارائه میدهند را در نام خود دارند و از نامشان مشخص است که برای آرامش مطلق و استراحتی جانانه محیا شده‌اند. عموما استراحتگاه‌ها از مساحت بالایی برخوردارند و به چندین هکتار میرسند. مسافران باید در استراحتگاه احساس راحتی داشته باشند و بتوانند با آرامش کامل به مواردی نظیر ماهیگیری، شنا، صحرانوردی و ... بپردازند. بسیاری از این فیلم‌ها و تصاویری که در فضای مجازی منتشر میشود و در آن‌ها افراد در مکان‌هایی که به بهشت میمانند در حال گذران تعطیلات هستند به همین استراحتگاه‌ها مربوط هستند.

2 - کاروان

شاید در نظر اول با شنیدن نام کاروان چیزی جز سفرهای زیارتی که به وسیله کاروان انجام میشود و یا داستان‌های قدیمی که در آن‌ها راهزنان به کاروان حمله میبردند و اموال افراد را غارت میکردند بیفتید در حالی که این کلمه در ابعاد وسیع‌تری نیز معنی میشود. سفر آمریکایی! آمریکایی‌ها که همواره در انجام کارهای عجیب پیش‌قدم بوده‌اند در زمینه سفر هم نوآوری‌هایی کرده‌اند هر چند در حال حاضر استفاده از کاروان برای مسافرت کردن کاری روال و عادی است و در بسیاری از مناطق دنیا انجام میشود اما ریشه آن به کشور آمریکا باز میگردد. کاروان عبارت از یک اتاقک چرخ دار است که به وسیله گیره‌های مکانیکی مخصوص به ماشین متصل میشود و مسافران آن را با خود حمل مینمایند. در هر کاروان امکانات لازم برای سفر و اقامت وجود دارد و در سایزهای مختلف موجود هستند و از آن‌جایی که هر سایز دارای وزن خاص خویش میباشد و خودروی شخص باید توانایی کشیدن آن را داشته باشد پس لازم است که سایز کاروان بر اساس قدرت خودروی فرد انتخاب شود.

اقامتگاه ها

3 - هتل

دیگر هتل معرف حضور همه افراد هست و همه از آن آگاهی دارند. هتل‌ها عبارت‌اند از مجموعه‌های اقامتی که در سطح‌های مختلف موجود هستند و هر چه سطحشان بالاتر میرود هزینه اقامت در آن‌ها نیز افزایش میابد که امری طبیعی است. البته باید به این مهم توجه داشته باشید که سطح کیفی هتل‌ها با واحد ستاره مشخص میشود، برای مثال هتل‌های 4 ستاره، 5 ستاره و... . هتل‌ها با توجه به سطحشان سرویس‌ها و امکانات متعددی را به مسافران ارائه میدهند و هر دسته از اتاق‌هایشان مختص به تعداد مشخصی از افراد هستند. هتل‌ها مورد پسندترین اقامتگاه‌ها در میان مردم و گردشگران هستند و این را متیوان از آمارهای جهانی دریافت. این را در نظر داشته باشید که زمانی که از کلمه هتل استفاده میکنیم، ممکن است که طیف گسترده‌ای را در بر بگیرد، برای مثال بسیاری از استراحتگاه‌ها هستند که هتل نیز به حساب میایند.

4 - تبادل مسافر

تبادل مسافر را بهتر است در گروه نحوه سفر بگذاریم تا اقامتگاه زیرا یک روش به حساب میاید. این روش بسیار جالب توجه است و ساز و کار آن به این شکل است که مسافران از منطقه‌ای دیگر ضمن هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و اشخاص مربوطه در زمان سفر خود به خانه یکی از افرادی که علاقمند به پذیرائی از مسافران است مراجعه میکنند و در آن‌جا اقامت میکنند. هزینه سفر با این روش بسیار پایین است و دارای محاسن زیادی است، از جمله آن‌ که افراد با آشنا شدن با یکدیگر و گفت و شنودهایی که انجام میدهند موجب انتقال فرهنگشان به یکدیگر شده که در نوع خود بسیار جالب است. متاسفانه بنا به دلایل مختلفی در کشور عزیزمان ایران کمتر به این موضوع پرداخته میشود و سفر کردن با این روش بسیار نادر است.

5 - میهمانسرا

در رابطه با واژه میهمانسرا تعریف‌های زیادی وجود دارد و این تعریف‌ها میتواند در غالب کلمات مختلف که به همین اقامتگاه‌ها مربوط میشود خلاصه شود و در کلام کلی باید گفت که میهمانسراها دارای تعاریف زیادی هستند که در هر نقطه‌ای این تعریف متفاوت است. برای مثال در کشور ما از میهمانسرا به عنوان اقامتگاهی مناسب خانواده یاد میشود که هزینه اقامت در آن از هتل کمتر است و کیفیت آن هم از هتل کمتر است اما در مقابل نسبت به مسافرخانه از سطح بالاتری برخوردار است. در بسیاری از کشورها از میهمانسرا تحت عنوان همان اقامتگاه‌های تخت خواب و صبحانه یاد میشود.

6 - متل

ساده‌ترین تعریف ممکن از متل را میتوان این دانست که نام این اقامتگاه ترکیبی میباشد از دو کلمه هتل و موتور؛ عمدتا فلسفه ساخت این افراد برای اقامت افرادی میباشد که رانندگان وسایل نقلیه و به خصوص کامیون‌ها هستند. متل‌ها از نظر امکانات و سرویس‌هایی که در اتاق‌هایشان موجود است و به مسافران ارائه میدهند نسبت به هتل‌ها از سطح پایین‌تری برخوردار هستند اما پارکینگ‌های آن‌ها بسیار بزرگ و وسیع میباشد که آن هم جهت پارک شدن خودروهای بزرگ تعبیه شده است. هزینه اقامت در متل نسبت به هتل در حد زیادی کمتر است.

7 - هتل‌های کپسولی

این نوع اقامتگاه‌ها کار چشم بادامی‌ها میباشد و در ابتدای کار هم همانان بودند که آن‌ها را ابداع کردند و در حال حاضر هم در کشورهای صنعتی آسیای شرقی مانند چین، ژاپن و سنگاپور مورد استفاده گسترده قرار میگیرد. هتل‌های کپسولی مانند شبکه‌های کندوی عسل هستند و واحدهای یک نفره و بسیار کوچکی هستند که تنها برای اقامت یک یا دو شبه مناسب هستند. البته در این واحدهای اقامتی امکاناتی نظیر تخت خواب، سیستم گرمایشی و سرمایشی و همینطور تلویزیون موجود است و برای اقامت یک یا دو شبه بسیار مناسب میباشند. بیشتر کاربری این نوع از اقامتگاه‌ها مختص افرادی میباشد که تا دیروقت در سر کار میمانند و لازم است که صبح هم به کارشان برسند و خانه‌هایشان از محل کارشان فاصله زیادی دارد و خودتان آگاهید که این یکی از ارکان زندگی سخت کوشانه و صنعتی آسیای شرقی به شمار میرود.

اقامتگاه ها

8 - هتل‌های خاص

اقامت در این هتل‌ها برای همه افراد توصیه نمیشود اما بسیار هستند کسانی که خواستار اقامت در یکی از همن اماکن خاص و عجیب هستند. مشخصن اقامت در این هتل‌ها هزینه بیشتری دارد. مثلا ممکن است که یکی از این هتل‌ها در بالای درختان و یا در کف اقیانوس ساخته شده باشد. همین تازگی هتلی تحت عنوان هتل وحشت در یکی از کشورهای غربی شروع به کار کرد که در آن اتفاقات عجیبی میفتد و در آن جا هر کاری را برای ترساندن شما انجام میدهند و قبل از اینکه بخواهید در این هتل اقامت کنید لازم است که ابتدا از نظر سلامت و قلب و روان مورد بررسی قرار گیرید و در صورت مناسب بودن شرایط بدنیتان، یک تعهد هم بدهید که با میل خودتان در آن جا اقامت کرده‌اید و پذیرای عواقب آن نیز میباشید.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود