بازار بزرگ استانبول - ترکیه

بازار بزرگ استانبول - ترکیه

1402/05/21 -




توضیحات

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای جهان است. این بازار 61 خیابان را پوشش داده و بیش از 4000 مغازه دارد. بازار بزرگ استانبول روزانه بین 250000 تا 400000 بازدیدکننده دارد. در سال 2014، بازار بزرگ استانبول در بین جاذبه‌های گردشگری جهان اولین و پربازدیدترین جاذبه شناخته شد. این بازار 91250000 بازدید در سال داشت. بازار بزرگ استانبول در ترکیه مرکز خرید اول دنیا شناخته می‌شود.

بازار بزرگ استانبول

این بازار در داخل شهر استانبول، در منطقه Fatih و در محله‌ای با همان اسم وجود دارد. بازار بزرگ از غرب تا شرق بین مسجد Beyazit  و مسجد Nuruosmaniye قرار گرفته است. با کمک تراموا می‌توان به این بازار رفت. فاصله آن از منطقه ایاصوفیه حدود 15 دقیق پیاده‌روی است. تورهای ترکیه بازدید از این بازار را معمولا در برنامه خود قرار میدهند.

بازار بزرگ استانبول برای جواهرات، سرامیک‌های طراحی شده با دست، فرش، گل‌دوزی، ادویه‌جات، ترشی و مغازه‌های عتیقه‌فروشی خود معروف شده است. بسیاری از بخش‌ها بر اساس نوع محصولات گروه‌بندی می‌شوند، مناطق خاطی برای چرم، جواهرات طلا و مانند آن.

بازار بزرگ استانبول برای جواهرات،

این بازار به دستور سلطان محمد فاتح بین سال‌های 1455 تا 1461 ساخته شده و در قرن 16، در زمان حکومت سلطان سلیمان گسترش یافته و در سال 1894 به دنبال یک زمین‌لرزه متحمل مرمت بوده است.

دو مسجد، چهار چشمه، دو حمام و تعدادی کافه و رستوران در این مجموعه وجود دارند. بسیاری از اشیا قیمتی، طبق دوران گذشته، در مرکز آن پیدا می‌شوند.

این بازار چهار دروازه اصلی در انتهای دو خیابان اصلی دارد که در نزدیکی ضلع جنوب غربی بازار همدیگر را قطع می‌کنند. ساعت کار آن از ساعت 9 تا 19 بوده و روزهای یکشنبه و روزهای تعطیل بسته است.

 

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود