بازدید از مکان های قدیمی آنتالیا

بازدید از مکان های قدیمی آنتالیا

1402/05/21 -




توضیحات

کاله ایچی یکی از مکان های قدیمی آنتالیا است که شباهت بسیار زیادی به شهرهای ایران مانند یزد و کاشان دارد. این مکان قدیمی دارای کوچه هایی با بافت تاریخی است که وقتی وارد این منطقه تاریخی شوید به یاد زمان های گذشته می افتید. خیابان مزیک یکی از قدیمی ترین خیابان این مکان تاریخی است که در آن رستوران ها و کافه فروشگاه های بسیار زیادی وجود دارد. کاله ایچی یکی از جاذبه های دیدنی تور آنتالیا است که می توان به مناره ییولی، دروازه هاردیان، بندر قلعه کاله ایچی اشاره کرد. مسجد ییولی مناره از مکان های قدیمی آنتالیا است که به نوعی نماد شهر آنتالیا به حساب می آید و زمان ساخت آن سال ۱۳۲۰ است. نام دیگر این مسجد، مسجد علاءالدین است که توسط علاءالدین کیقباد ساخته شده و معماری جالبی دارد. 

مکان های باستانی آنتالیا

یکی از مکان های قدیمی آنتالیا شهر باستانی آسپندوس است که نزدیک به شهر آنتالیا می باشد. در این شهر باستانی قدیمی ترین آمفی تئاتر دنیا وجود دارد که از قرن دوم میلادی در این شهر به جا مانده است و امروز از آن برای جشنواره های بین المللی اپرا استفاده می شود. در این شهر و بناهای تاریخی وجود دارد که ظاهر آن را جذاب و دیدنی کرده است. قنات هایی که در شهر آسپندوس وجود دارد یک نوع آثار باستانی به شمار می آیند. شهر باستانی پرگه یکی دیگر از مکان های قدیمی ایتالیا است که در منطقه سریک واقع شده است. در این شهر می توانید برج ها و سنگر ها، دروازه ها، حمام و چشمه های فراوان را مشاهده کنید که سبب شده نام این شهر را شهر آب بگذارند. در زمان های گذشته مردم آن شهر پرگه ماه را به عنوان خدا ستایش می کردند و در این شهر باستانی ما، به عنوان یک الهه مقدس به شمار می رفت.

جاذبه های گردشگری قدیمی آنتالیا

معرفی جاذبه های تاریخی آنتالیا

غار کارائین از مکان های قدیمی آنتالیا است که قدمت دیرینه ای دارد و می توان گفت قدمت آن به دوران پارینه سنگی برمی گردد. در این غار نشانه هایی از سکونت انسان های گذشته پیدا شده است و بسیاری از آثاری که در این غار پیدا شده مربوط به 160 هزار سال پیش از میلاد مسیح است.

غار کارائین یکی از قدیمی ترین مکان های تاریخی جهان به شمار می رود که ۲۵ هزار سال پیش انسان ها در این غار زندگی می کردند. حمام رومی از دیگر بناهای تاریخی شهر زیبای آنتالیا است که در منطقه سیده واقع شده است. البته امروزه تبدیل به یک موزه باستان شناسی شده است اما باز هم محبوبیت خود را از دست نداده است. در این حمام اتاق های آبگرم و آب سرد و گرم خانه ها و استخرهای شنا را می توانید پیدا کنید. کسیک مناره آنتالیا از دیگر مکان های دیدنی شهر آنتالیا است که در دوره سلجوقیان، رومی ها و عثمانی ها، امپراطوری بیزانس وجود داشته و تاریخچه عجیب و غریبی دارد.

 

تاریخچه بندر اولد هاربر

بندر اولد هاربر یکی از مکان های قدیمی آنتالیا است که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال پیش برمی گردد. بندر اولد هاربر در کنار دریا قرار دارد و می توان گفت موقعیت جغرافیایی خارق العاده ای دارد و همین دلیل در سال های گذشته تبدیل به پر رفت و آمدترین مکان در آنتالیا شد. به دلیل اینکه یک مکان تجاری برای تاجران بود خیلی زود مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و در سال گذشته تبدیل به شهر ساحلی آنتالیا شد. آنتالیا یک شهری با تاریخچه عجیب و غریبی است که امپراطوری های بسیار زیادی در این شهر حکومت کردند که می توان به امپراطوری سلجوقیان، امپراطوری عثمانی ها و ترکها، سومین و بیزانس و غیره اشاره کرد. حکومت هایی که در این شهر با حکومت کرده اند تاثیر زیادی بر روی بندر اولد هاربر گذاشته اند. در آن زمان بندر اولد هاربر یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی و تجاری بود و در واقع یک مکان بسیار مهم در شهر آنتالیا به شمار می رفت.
بندر اولد هابر آنتالیا

سخن پایانی

مناره شکسته از دیگر مکان های دیدنی آنتالیا است که گذشته پرفراز و نشیبی دارد. آسپندوس یکی از مکان های قدیمی آنتالیا است که از دوره رومیان به جا مانده است و زمان ساخت آن به قرن دوم میلادی برمی گردد. شبه جزیره سیده یکی از بناهای تاریخی در ایتالیا است که هنوز هم بناهای تاریخی در این شبه جزیره به یادگار مانده است. گورستان تاریخی و بازار معبد آپولو، مرکز تئاتر باستانی از مکان های تاریخی هستند که در کنار دریا قرار دارند. البته حمام رومی جزو آثار تاریخی این شهر به شمار می رود که مکان مناسبی برای افرادی است که به تاریخ و آثار تاریخی علاقه مند هستند. در کنار غار کارائین رستوران های ساحلی، استراحتگاه ها و هتل های لوکس وجود دارد که می توانید بعد از بازدید از این غار در این هتل ها استراحت کنید. 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود