با انواع تورهای گردشگری آشنا شوید

با انواع تورهای گردشگری آشنا شوید

1402/05/19 -




توضیحات

با انواع تورهای گردشگری آشنا شوید: اگر آدمی اهل سفر وعلاقه مند به گردشگری باشید، حتما تاکنون کلماتی مانند تور لیدر، انواع تور گردشگری، تور مسافرتی ، بسته سفر و...به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم راجع به انواع تورهای گردشگری با شما صحبت کنیم. همان طور که می دانید، انسان موجودی  ذاتا اجتماعی و تنوع طلب است و از انزوا و یک نواختی بدش می آید وعلاقه مند است تا با افراد گوناگون ارتباط بگیرد و از فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی آن ها سردربیاورد. از نیمه قرن بیستم به بعد تاکنون، تعداد گردگشگران با سرعت باورنکردنی در حال افزایش است؛ اگرچه شیوع کرونا باعث شد تا کمی از تب و تاب سفر و گردشگری به دورایران و جهان کاسته شود، اما همچنان جایگاه خود را میان سفردوستان و افراد اهل سفر حفظ کرده است. اکنون گردشگری هم مانند سایر کسب و کارها به یک صنعت تبدیل شده است. این صنعت که از آن با عنوان صنعت گردشگری نیز یاد می شود، دارای زیربخش ها و زیرمجموعه های متفاوتی است که یکی از این زیرمجموعه ها انواع تورهای گردشگری است که درادامه، بیشتر درباره آن با شما صحبت خواهیم کرد و همچنین شما عزیزان میتوانید از رزرو آنلاین تور کیش از وبسایت هم کوچ اقدام بفرمایید.

انواع تورهای گردشگری

تور گردشگری
 بسته به نوع سفری که در پیش دارید و از قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید، تورهای گردشگری انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

تورهای طبیعت گردی

با انواع تورهای گردشگری آشنا شوید: این دسته از تورها، طرفداران خاص خود را دارد که همان طور که از نامش پیداست، افرادی که این تور را رزرو کرده اند به گردش و تفریح در طبیعت می پردازند و در پی کشف رازهای ناگفته و پنهان طبیعت هستند. این نوع تورها خود به دودسته تورهای ماجراجویانه و اکوتور تقسیم می شوند که در ادامه ، توضیح مختصری درباره این دو شاخه از تورطبیعت گردی خواهیم داد.

تورهای ماجراجویانه

همان طور که از نامش هم پیداست، هدف از انجام این نوع تورها، القای حس ماجراجویی و هیجان به مسافران و گردشگران این تور است.

اکوتور

گردشگران این تورها، برای بازدید از مناطق طبیعی غیرمسکونی و بکر سفر می کنند.

تورهای مبتنی بر رویداد

تورهای گردشگری تنها محدود به جاذبه های گردشگری مقصد نیست. بلکه رویدادهایی که در یک مقصد گردشگری رخ می دهند هم می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

تور فرهنگی- تاریخی

دراین نوع تورها، مقصد گردشگر به انواع مکان های فرهنگی- تاریخی است. به عنوان مثال، اگر شما شهری مانند اصفهان را برای گردشگری انتخاب کرده اید، هدفتان بازدید از مکان های فرهنگی و تاریخی است. شهراصفهان هم جاذبه های فرهنگی-تاریخی زیادی دارد و همان طور که می دانید، این شهر به خاطر داشتن ابنیه های تاریخی، به نصف جهان مشهور است. گردشگرانی که به این گونه مکان ها سفر می کنند طبعا علاقه مندی هایی در زمینه تاریخ و فرهنگ در آن ها وجود دارد.

تورهای مذهبی

این نوع تورگردشگری در ایران ، بزرگترین بخش بازار سفر را در اختیار دارد والبته گردشگرانی هم که در این نوع تورها مشارکت دارند، با شورواشتیاق وافری این نوع سفرها را انجام می دهند.

تورهای تفریحی

به این نوع تورها، تورهای انبوه نیز گفته می شود. اکثریت افراد این نوع تورها را در تعطیلات انجام می دهند و مقصد های گوناگونی از قبیل سواحل دریاها شامل ای نوع تفریحات است.

تورهای آموزشی

این نوع سفرها با هدف آموزش ، تحصیل و یا کسب مهارتی خاص انجام می شود. تورهای ورزشی : این نوع سفرها با اهداف ورزشی گوناگونی انجام می شود. اگر شما هم یک ورزشکار حرفه ای هستید و برای شرکت در انواع رقابت های المپیکی و بین المللی به سفر رفته اید و یا صرفا به عنوان یک گردشگر در انواع مسابقات المپیکی شرکت کرده اید، سفر شما یک نوع تور ورزشی به حساب می آید.
تور های آموزشی

تورهای داخلی

همان طور که از نام این کونه تورهای گردشگری پیداست، این نوع تورها در داخل کشور انجام می شود و نوعی سفر بین شهری به شهرها و استان های مختلف است.

تورهای خارجی

برعکس تورداخلی ، این نوع سفرها و تورهای گردشگری در خارج از کشور و با اهداف گوناگون سیاسی ، فرهنگی و... انجام می شود. برای تهیه انواع تورهای گردشگری با قیمت و کیفیت مناسب ، به سایت هم کوچ مراجعه فرمایید. ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه شدید. امیدوارم که از مطالب این مقاله نهایت بهره واستفاده را برده باشید. سفرتان بی خطر...

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود