با مکان های تفریحی مشهد آشنا شوید

با مکان های تفریحی مشهد آشنا شوید

1402/05/21 -




توضیحات

آیا با مکان های تفریحی مشهد آشنا هستید؟شهر مشهد به عنوان دومین قطب گردشگری مذهبی در جهان و به عنوان پر ترددترین مسیر در میان گردشگران و زائران، علاوه بر وجود حرم مطهر، مکان های تفریحی زیادی نیز دارد و شما می توانید علاوه بر انجام زیارت، به سیاحت نیز بپردازید. در این مقاله با من همراه باشید تا شما را با مکان های تفریحی مشهد بیشتر آشنا کنم.

مکان های تفریحی مشهد به عنوان مهم ترین قطب گردشگری کشور

آرامگاه شیخ بهایی: شیخ بهایی دانشمند برجسته قرون دهم و یازدهم است. آرامگاه این عالم بزرگ و برجسته در حرم مطهر رضوی قرارگرفته است. آرامگاه این عالم برجسته با استفاده از آینه کاری و کتیبه های خوشنویسی شده مزین شده است و به عنوان یکی از مکان های تفریحی مشهد به شمار می آید.
آرامگاه شیخ بهایی
 مدرسه علمیه عباس قلی خان شاملو: یکی دیگر از مکان های تفریحی مشهد است. این مدرسه علمیه به دستور شاه سلیمان صفوی و توسط عباسقلی خان بیگلر بیگی ساخته شده است. در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته و هم اکنون به عنوان حوزه علمیه از آن استفاده می شود. این مدرسه با استفاده از  هنر کاشی کاری ایرانی تزیین شده است و جزو آثار معماری و باستانی مشهد نیز  به شمار می آید.
مدرسه قلی خان شاملو
 آرامگاه فردوسی: همان طور که میدانید، این مکان نیز جزو یکی از مکان های تفریحی مشهد است که هرساله عده زیادی به آرامگاه این شاعر بزرگ می روند و به پاس خدمات و زحماتی که برای زنده نگاه داشتن فرهنگ پارسی این مرز و بوم کشیده، فاتحه ای نثارش می دارند و یاد و خاطره اش را گرامی می دارند.
آرامگاه فردوسی
 گنبد سبز: آرامگاه شیخ مومن استرآبادی در این گنبد قرار دارد که از زمان صفویه قدمت دارد. این مکان دارای چهار ایوان است. این مکان علاوه بر داشتن ایوان و طاق نما، کاشی کاری بسیار زیبایی نیز دارد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده.
 چالیدره: دریاچه سد چالیدره به منظور آبیاری باغ های اطراف ساخته شده و جزو یکی از مکان های تفریحی اطراف مشهد هم به حساب می آید که دارای امکانات تفریحی نظیر رستوران، ماهیگیری، قایق سواری و... است.
چالیدره
 آرامگاه پیر پالاندوز: این آرامگاه نیز در دوران صفویه ساخته شده و دارای گنبدی به شکل پیاز  و ایوان آجری است و با استفاده از کاشی های فیروزه ای رنگ نیز تزیین شده است.
 پارک کوهسنگی: دومین پارک بزرگ شهر مشهد بعد از پارک ملت است. این پارک یکی از زیباترین پارک های ایران است. در این پارک، آب، نور، سرسبزی و سنگ با یکدیگر تلفیق شده و منظره زیبایی را به وجود آورده است.
 مسجد گوهرشاد: در جنوب حرم رضوی واقع شده. این مسجد به دستور فردی با نام گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ ساخته شده و به همین سبب است که این مکان با نام مسجد گوهرشاد شناخته می شود.
مسجد گوهر شاد
 باغ نادری: در این مکان آرامگاه نادرشاه افشار قرار دارد. این مکان دیدنی و گردشگری در مجاورت چهار باغ شاهی و روبه روی حرم ساخته شد و در حال حاضر، مقبره او در مجاورت آرامگاه قوام السلطنه قرار دارد.
 پارک وکیل آباد: از جمله تفرجگاه های قدیمی شهر مشهد به شمار می آید که در جنوب غربی مشهد واقع شده است. در این مکان باغ وحشی نیز وجود دارد به نام باغ وحش وکیل آباد که در مجاورت پارک وکیل آباد قرار گرفته است.
 دره هفت حوض: یکی از مکان های تفریحی مشهد است و جزو یکی از زیباترین جاذبه ای طبیعی شهر مشهد به شمار می آید. همان طور که از نامش پیداست در این مکان هفت حوضچه وجود دارد و آب پس از آن که از مابین مسیر این هفت حوضچه می گذرد، به حوض بزرگتر و نهایتا رودخانه متصل می شود.
دره هفت حوض
 مجموعه های آبی: این مجموعه های آبی عموما سرپوشیده هستند و به همین دلیل می توان در تمام فصول سال از آن استفاده کرد.
 موزه نان: اولین موزه نان موجود در ایران است و کلیه ابزار آلات مربوط به پخت و پز انواع نان در این مکان به نمایش گذاشته شده است. شما در این مکان می توانید به تماشای بخشی از فرهنگ ایران بنشینید و از تماشای آن لذت ببرید. باغ ملی: جزو یکی از بزرگترین بوستان های بزرگ در شهر مشهد به همراه درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و آب نماهای چشم نواز است. شما می توانید حتی برای دقایقی هم که شده سری به این پارک زیبا و دیدنی بزنید و خستگی ای از تن به در کنید!
 برای بازدید از مکان های تفریحی مشهد می توانید از طریق رزرو بلیط در سایت هم کوچ با تور ارزان قیمت مشهد همراه شوید و سفری لذت بخش و دلچسب را تجربه کنید. شاد و خوش سفر باشید!

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود