بزرگترین کشتی جهان

بزرگترین کشتی جهان

1402/05/21 -




توضیحات

بزرگترین کشتی جهان

از سال‌هایی که برای صنعت دریانوردی، صرفا در نظر گرفتن یک کشتی چوبی که دو سر آن منقوش بود به سر اژدها، مدت مدیدی میشود که گذشته. در حال حاضر، شرکت‌های سازنده کشتی به خواست مشتریان خود، طوری عمل میکنند و کشتی میسازند که در نظر انسان به شهرهایی که برای خودشان در آب غوطه میخورند مبدل میگردند.

البته موضوع بحث ما در اینجا معرفی یکی از کشتی‌های کروز است و به بحث در مورد ناوها و کشتی‌های باری که آن ها هم بسیار گسترده شده‌اند نمیپردازیم.

در این مطلب تصمیم داریم تا به معرفی بزرگترین کشتی کروز دنیا بپردازیم. کشتی هارمونی آو د سیز که مالکیت آن متعلق به کشور فرانسه میباشد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانیم بیشتر در مورد چنین مسائل گردشگری به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

کشتی کروز هارمونی آو د سیز

این کشتی یا به عبارتی دیگر شهر مجلل دریایی، دارای بزرگترین اندازه در بین کشتی‌های کروز میباشد، به طوری که ارتفاع آن به 362 متر میرسد و این یعنی چیزی حدود سه برابر ارتفاع برج مشهور ساعت بیگ بن!

ثمره 10 میلیون ساعت کار حدود 2500 کارگر به وجود آمدن هارمونی آو د سیز 700 میلیون پوندی بوده است.

این کشتی قابلیت حمل قریب به 7000 مسافر را دارد و البته مشخص است که برای حمل این تعداد مسافر، چه تعداد خدمه نیاز است! کشتی مذکور دارای 2100 خدمه میباشد که در جهت ارائه بهترین سرویس‌ها به مسافرین میکوشند.
کشتی کروز هارمونی آو د سیز

اگر یک متر به دست گیرید و از دماغه تا انتهای کشتی را اندازه بگیرید در پایان کار با شگفتی تمام به عدد 38 میرسید که عدد مذکور از ارتفاع برج ایفل هم بیشتر میشود. البته هنگامی که از امکانات داخل کشتی مطلع شوید، به این نتیجه میرسید که این وسعت کاملا منطقی به نظر میاید!

بیش از 2500 اتاق برای اقامت مسافران، 20 رستوران مختلف، 23 استخر شنا و بیش از 10000 گونه گیاهی و 50 درخت مختلف که در یک پارک دلنواز جا خوش کرده اند، و تعدادی کتاب خانه، بخش پزشکی و... همه و همه شرایطی را به وجود آوردند که وجود چنین وسعتی منطقی به نظر آید.

کشتی کروز هارمونی آو د سیز

در 22 می سال 2016 میلادی، این کشتی اولین سفر خود را از سواحل کشور فرانسه شروع کرد که البته مراسم بدرقه پرشوری هم برای آن به عمل آمد و چندین هزار نفر در آن حضور داشتند.

نوتردام و ساوت همپتون جز مقاصد اصلی این کشتی به حساب میایند.

در هنگام طراحی و ساخت این کشتی همه‌ی موارد برای همه‎ی رده‌ها در نظر گرفته شده است، مثلا محیط بازی بزرگی با امکان صخره نوردی مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است که کودکان در آن جا میتوانند، ساعت ها به بازی و تفریح بگذرانند.

در ادامه فکر میکنم جالب باشد که کمی از صحبت‌های آقای استورات لون که مدیرعامل شرکت رویال کارابین اینترنشنال(سازنده کشتی) میباشد را از نظر بگذرانیم: کشتی هارمونی آو د سیز عظیم ترین کشتی کروز جهان است. بزرگی میتواند زیبایی را بیشتر کند، اما در شرایطی که این اجازه را به شما بدهد تا امکانات پرتعداد فوق العاده‌ای را بر روی آن سوار کنید و به مردم این امکان را بدهید تا بتوانند تعطیلات فراموش نشدنی‌ای را بر روی دریا تجربه کنند. کشتی سواری به مرور زمان در حال پیدا کردن معنای تازه‌ای است. سوار شدن به کشتی تفریحاتی میتواند به معنای گذراندن تعطیلات همراه با خانواده باشد، نه اینکه فقط در تعدادی میز غذاخوری و با رومیزی و چند نفر خدمه که کروات زده اند خلاصه شود. امروزه این امکان مهیا شده که مردم امکانات کاملی را که در اقامتگاه‌های لوکس دریافت میکنند، مشابهش را بر روی آب های روان در اختیار داشته باشند.

راقبم که مطلب را با کمی هیجان به اتمام برسانم و آن هیجان هم ذکر این مطلب است که در کنار تمامی امکانات گسترده و بی نظیری که در این کشتی وجود دارد، هارمونی آو د سیز یک سرسره دارد که طول آن به 10 طبقه میرسد و از عرشه 16 به عرشه 6 میرسد!

در پایان هم باید این نکته را ذکرکنم که خادمان شما در آژانس مسافرتی هم کوچ، برای برگزاری تور نوروزی کیش اعلام آمادگی میکنند.

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود