بهترین فصل سفر به استانبول

1402/05/20 -




توضیحات

شهر استانبول، به عنوان پایتخت گردشگری کشور ترکیه یکی از شهرهایی در دنیا است که از محبوبیت بسیاری در بین گردشگران برخوردار می‌باشد و به دلیل زیبایی‌هایی بسیاری که دارد مقصد مورد علاقه خیلی از افراد به‌شمار می‌آید. با این حال زمانی که قصد دارید به شهر استانبول سفر کنید

بهترین فصل سفر به استانبولبهترین زمان سفر به استانبول برای ایرانیان چه زمانی است؟

پیش از آن که به بررسی بهترین زمان سفر به شهر استانبول بپردازیم، نکته‌ای که در این باره از اهمیت بسیاری برخوردار است، این است که در ابتدا مشخص کنید برای چه به استانبول سفر می‌کنید و در واقع چه انتظاراتی را خواهیدداشت. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از شهر استانبول در فصل زمستان بازدید نمایید و زیبایی‌های این شهر را در ماه‌های سرد سال ببینید، باید این موضوع را بدانید که تعداد حراجی‌ها در فصل زمستان کمتر از فصول گرم سال می‌باشند و بنابراین نباید توقع قیمت‌های تخفیف خورده را در مغازه‌های شهر داشته باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول از لحاظ برگزاری جشنواره ها

جشنواره گل لاله:

شهر استانبول از مراکز پرورش گل لاله است و ماه اردیبهشت جشنواره از گل های لاله در پارک اِمیرگان و یازده پارک معروف دیگر استانبول برگزار می شود.

فستیـوال هیدیرِلِس:

در این فستیوال که اواخر ماه می برگزار مردم ترکیه فصل بهار را جشن می گیرند.

فستیوال جاز استانبول:

این فستیوال هر سال در اوایل ژوئیه برگزار می‌شود، برنامه های این جشنواره شامل اجرای موسیقی جاز، فولکور، بلوز و انوازه دیگر موسیقی های محبوب و مشهور به همراه موزیسین های پرطرفدار دنیا می باشد.

فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان:

مشهورترین جشنواره ی استانبول بزرگداشت حضرت مولانا شاعر پر آوازه ایرانی می باشد، که هر سال بین ۱۰ تا ۱۷ دسامبر برگزار می گردد. البته قونیه هشت ساعتی با استانبول فاصله دارد اما طی کردن این فاصله به دیدن
همچین فستیوالی می‌ارزد.

فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان:جشنواره دوسالانه استانبول:

بنیاد فرهنگ و هنر استانبول، از سال ۱۹۸۷ تا امروز، هر دو سال یک بار، جشنواره‌ای از هنر مدرن را در پایتخت فرهنگی اروپا برگزار می‌کند. هدف دوسالانه استانبول، ساخت فضایی مناسب برای هنرمندانی با فرهنگ‌های مختلف است تا با مخاطبان آثار خود دیدار کنند. این جشنواره از اواسط سپتامبر شروع می‌شود و تا اواسط نوامبر ادامه دارد.با توجه به تمام مواردی که در مورد سفر به استانبول در بالا گفته شد، انتخاب این که بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی می باشدبستگی به اولویت هایی دارد که شما برای سفرتان در نظر دارید.

فستیوال فیلم در استانبول :

جشنواره فیلم استانبول را می‌توان مناسب‌ترین رویداد این شهر برای فیلمبازان و عاشقان سینما دانست که در تاریخ‌های ۱۶ تا ۲۷ فروردین صورت می‌گیرد.

فستیـوال موسیقی استانبول :

فستیوال موسیقی استانبول یکی از مهیج‌ترین جشنواره‌ها در استانبول می‌باشد که از تاریخ ۲۱ خرداد تا ۹ تیر می‌توانید از آن بازدید نمایید.

فستیوال گل لاله استانبول :

این فستیوال یکی از زیباترین رویدادهای استانبول می‌باشد و در ماه اردیبهشت می‌توانید به بازدید از آن اقدام کنید.

جشن رنگ استانبول :

فستیوال رنگ در استانبول یکی از هیجان انگیز ترین رویدادها در استانبول به‌شمار می‌رود و تاریخ دقیق آن معمولاً قبل از برنامه مشخص می‌شود.
جشن رنگ استانبول
 

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

استانبول ترکیه، شهری مملو از مراکز خرید با برندهای معتبر است که در طول سال حراجی‌های مختلفی را برگزار می‌کند. بسیاری از مسافران و توریستان نیز به‌همین علت علاقه‌ی زیادی به سفر به استانبول دارند اما نمی‌دانند « چطور به استانبول ارزان سفر کنیم؟ » یا «چه زمانی برای سفر به استانبول مناسب است؟» اگر شما نیز از همین دسته افراد هستید برای یافتن پاسخ سوال‌ها مطالعه‌ی این بخش را از دست ندهید.

شلوغ ترین فصل سفر به استانبول

اگر به دنبال زمان مناسبی برای سفر به این شهر هستید؛ باید بدانید که تابستان بدترین فصل برای خرید بلیط هواپیما به این مقصد است. آب و هوای استانبول در تابستان رو به گرمی و رطوبت رفته و به شما اجازه‌ی لذت‌بردن از سواحل ترکیه را نمی‌دهد. علاوه‌بر آن استانبول در ماه های جون، آگسِت و جولای و یا اواسط خرداد تا اواسط شهریورماه مملو از جمعیت شده و سفر را برای شما سخت می‌کنند. برای بازدید از هر جاذبه تاریخی یا طبیعی با ازدحام گردشگران مواجه خواهید شد.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوایی چه موقع است؟

موقعیت جغرافیایی استانبول و البته آب و هوای این شهر سبب شده تا همواره برای توریست‌‌ها جاذبه‌های خاص خود را داشته باشد. اما برای برخی افراد شرایط جوی استانبول در فصول مختلف بسیار اهمیت دارد. بنابراین ترجیح می‌دهند تا در فصل مورد نظر خود به این شهر سفر کنند.

گران ترین و البته بدترین فصل برای سفر به استانبول ترکیه (گرانترین فصل برای سفر به استانبول ترکیه) :

از اواخر ماه می تا سپتامبر یعنی از اواخر بهار تا اوایل پاییز های سیزن و یا فصل شلوغی استانبول ترکیه محسوب می شود. اگر قصد سفر به استانبول بین این فاصله زمانی را دارید، باید خودر ا برای مخارج بالای سفر و هزینه بالای اقامت در هتل آماده کنید. در ماه جون، جولای و آگست هوا گرم تر و گرم تر شده و با شلوغی و ازدحام توریست هزینه اقامت در هتل های استانبول نیز بالا و بالاتر می رود. مخصوصا زمانی که کشتی های کروز وارد استانبول می شوند وضعیت بدتر می شود و می بایست برای بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی استانبول و لذت بردن از یک وعده غذای خوب ترکیه ای در فضای باز در یک رستوران خوب در کنار تنگه بسفر در صف طولانی منتظر بمانید.

بهترین غذاهای ترکیه

غذاهای ترکیه از خوشمزه ترین و لذیذ ترین غذاهای جهان محسوب می شوند که طرفداران بسیاری دارند. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در سفر به ترکیه و استانبول حتما غذاهای آنجا را با مراجعه به رستوران ها و فست فود های خیابانی امتحان کنید.

بهترین غذا های ترکیهخلوت ترین زمان برای سفر به استانبول

هرساله در فصل تابستان، گردشگران زیادی از سراسر جهان، برای بازدید از شهر استانبول ترکیه به این شهر سفر می‌کنند. این شهر توریستی، در ماه‌های ژانویه و فوریه به اوج شلوغی خود می‌رسد؛ اما پس از آن و در ماه اردیبهشت، استانبول خلوت‌ترین زمان خود را تجربه می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که روز جمعه یکی از شلوغ‌ترین روزها برای بازدید از مراکز تفریحی و دیدنی محسوب می‌شود و بهتر است برنامه خود را به روزهای شنبه یا پنج شنبه موکول نمایید تا از شلوغی و هرج و مرج به دور شده و از بهترین زمان سفر به استانبول لذت ببرید.

نکات مهم سفر به استانبول

  • اگر اهل خرید هستید، زمان سفر را همزمان با فستیوالها و حراجها انتخاب کنید.
  • با توجه به هزینه بالای حمل و نقل درون شهری، استانبول کارت تهیه کنید.
  • شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید.
  • صبحانه، تنها وعده رایگان هتلهای استانبول است.
  • در انتخاب مراکز خرید دقت کنید.
  • دلار به همراه داشته باشید چون در تبدیل به لیر، نفع بیشتری می برید.

امنیت سفر به استانبول

با توجه به جمعیت بالای گردشگران، امنیت در استانبول همواره در سطح استاندارد جهانی است. و شما می توانید با خاطری آسوده از جذابیت های تماشایی این شهر دیدن کنید. از تردد در مناطقی که برای توریستها امن نیست، اجتناب کنید.در صورت بروز هر مشکلی با پلیس ترکیه یا کنسول گری ایران در استانبول تماس بگیرید.

 

منبع : آژانس مسافرتی همکوچ

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود