بهترین مکان های توریستی ایران برای بازدید در ایّام عید نوروز

بهترین مکان های توریستی ایران برای بازدید در ایّام عید نوروز

1402/05/19 -




توضیحات

اعتدال بهاری در ایران همزمان با یک رویداد مهم برای ایرانیان سرتاسر جهان است. این رویداد همان آغاز فصل بهار و شروع سال جدید می‌باشد. همچنین، این رویداد با نام عید نوروز نیز شناخته می شود و تنها مختصّ به ایرانیان نمی‌باشد. عناصر بسیاری وجود دارند که مختصّ فصل بهار و جشن نوروز هستند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی همچون: سفره‌ی هفت سین، حاجی فیروز، دید و بازدید عید نوروز و مسافرت‌های نوروزی اشاره کرد.

سفرهای نوروزی برای بسیاری از مردم جزئی جدایی ناپذیر از عید نوروز محسوب می‌شود و به همین دلیل است که هتل‌ها در این ایّام بسیار شلوغ‌تر از قبل می‌باشند و بسیاری از افراد قبل از عید نوروز اقدام به رزرو هتل‌های مورد نظر خود می‌کنند. با این حال، این مسئله نباید شما را از سفر کردن در یکی از زیباترین و فریبنده‌ترین زمان‌های سال منصرف کند. اگرچه شهرهای مهم در این ایام معمولاً بیش از حدّ شلوغ می‌شوند، ولی با این حال بسیاری از شهرها تغییری را از این نظر مشاهده نمی‌کنند و در بعضی از مواقع حتی خلوت‌تر از حالت عادّی می‌شوند. در ادامه نیم نگاهی به مقاصدی می‌کنیم که شما می‌توانید در این فصل آنها را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

تور نوروز

تهران

شاید شما از قرار گرفتن تهران در جایگاه اوّل لیست مورد نظر ما متعجّب شده باشید. با این حال، تهران به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود شناخته نمی‌شود. چیزی که باعث می‌شود تا تهران در جایگاه اوّل لیست ما قرار بگیرد این مسئله است که جمعیّت تهران در ایّام نوروز تقریباً به نصف مقدار واقعی خود کاهش پیدا می‌کند. زیرا این شهر در ایّام نوروز به هیچ وجه مورد پسند مردم واقع نمی‌شود. امّا این خلوت بودن شهر در تمامی ایّام سال مشاهده نمی‌شود.

شهر تهران بدون در نظر گرفتن ترافیک و خیابان‌های شلوغ یک شهر بسیار زیبا می‌باشد. شما می‌توانید به خیابان ولیعصر سر بزنید و در حالی که از مزّه‌ی فوق‌العاده‌ی چای در یکی از کافه‌های متعدّد این شهر بهره‌مند می شوید، از آب و هوای بهاری و صحبت کردن با دوستان خود لذّت ببرید. یا اینکه می‌توانید به موزه‌ها و اماکن تاریخی شهر سر بزنید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

کاخ گلستان

اگر شما قصد دیدن اماکن مختلف شهر تهران را در فکر دارید، ما می‌توانیم چند گزینه را به شما پیشنهاد دهیم. کاخ گلستان یک مجموعه‌ی سلطنتی بی‌نظیر است که به پادشاهان دوره‌ی قاجار تعلّق دارد. این مجموعه شامل ساختمان‌ها، باغ‌ها و موزه‌هایی است که وسایل و اشیائی از آن دوران در آن‌ها نگهداری می‌شود. کاخ سعد‌آباد یکی دیگر از مجموعه‌های سلطنتی این شهر می‌باشد که به یکی از جاذبه‌های توریستی آن تبدیل شده است. این مجموعه شامل چندین موزه، ساختمان‌های سلطنتی و یک باغ بزرگ است که از یک حوض زیبا بهره می‌برد. در انتها، شما باید حتماً به بازار بزرگ تهران سر بزنید. شما این کار را تنها به خاطر اهمیّت تاریخی این بازار انجام نمی‌دهید، زیرا شما باید مقداری سوغاتی را برای بستگان خود از این بازار خریداری کنید!

استان گلستان

استان‌های شمالی ایران همچون گیلان و مازندران در ایّام نوروز بسیار محبوب هستند و این محبوبیّت به خاطر زیبایی‌های طبیعی این استان‌ها و دسترسی آن‌ها به دریای خزر می‌باشد. استان گلستان نیز این ویژگی‌ها را دارد ولی به طرز عجیبی در نزد ایرانیان به اندازه‌ی این دو استان محبوب نیست.

جاذبه گلستان

چندین جاذبه‌ی توریستی در استان گلستان وجود دارند که در سفر به این استان باید از آنها دیدن کنید. برج کاووس در گنبد کاووس با ارتفاع 53 متر بزرگترین برج آجری جهان محسوب می‌شود که در یونسکو ثبت گردیده است. جنگل نهار خوران در جنوب گرگان یک جنگل تاریخی محسوب می‌شود که قدمت آن به دوران ژوراسیک بازمی‌گردد. آبشارهای شیر آباد، که متشکّل از 12 آبشار کوچک و بزرگ هستند، در روستای شیر آباد واقع شده‌اند. این جاذبه‌ی توریستی جزو مکان‌هایی می‌باشد که حتماً باید از آن دیدن کرد. در نهایت، شما باید از روستای جهان آباد دیدن کنید و از چشم انداز زیبا و بی‌نظیر آن لذّت ببرید.

جزیره‌ی هرمز

درست است که جزایر کیش و قشم در ایّام بهار بسیار شلوغ هستند، ولی جزیره‌ی هرمز در این فصل از سال از این قاعده پیروی نمی‌کند. این جزیره در خلیج فارس واقع شده است و در نزدیکی جزیره‌ی قشم قرار دارد. این جزیره در بین جزایر ایرانی در رتبه‌ی سوّم محبوبیّت در نزد ایرانیان قرار دارد. این عبارت به این معنی است که این جزیره می‌تواند مقصد مناسبی برای اهداف توریستی در این فصل باشد. همانند جزیره‌ی قشم، شگفتی‌های طبیعی و مناطق باستانی مهم‌ترین ویژگی‌های این جزیره محسوب می‌شوند.

در صورت که قصد سفر به مناطق جنوبی ایران را داشته باشید، تور کیش مجموعه را به شما پیشنهاد می کنیم.

جزیره هرمز

شما می‌توانید از مکان‌های مختلف این جزیره دیدن فرمایید. قلعه‌ی پرتغالی‌ها یک قلعه‌ با قدمتی 500 ساله می‌باشد که از سنگ های قرمز رنگ ساخته شده است و پیدایش آن به تاریخ حضور پرتغالی ها در این جزیره باز می‌گردد. درّه‌ی رنگین کمان و درّه‌ی مجسّمه‌ها جزو پدیده‌های طبیعی بسیار زیبای این جزیره محسوب می‌شوند و می‌توانند شما را به مدّت چند روز در تعجّب نگاه دارند. همچنین، دیدن دلفین‌ها و لاکپشت‌ها می‌تواند سفر شما به این جزیره را پر‌بارتر کند.

کرمانشاه

شهر کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه می‌باشد و زادگاه اصلی کردهای کشور ایران محسوب می‌شود. این شهر به خاطر دیدنی‌های تاریخی و طبیعی خود یک مقصد توریستی فوق العادّه محسوب می‌شود و در طول فصل بهار شما می‌توانید این شهر را در آرام‌ترین حالت خود مشاهده کنید.

مناطق بسیاری وجود دارند که باید در سفر به کرمانشاه از آن مناطق دیدن کنید. موزه‌ی تاریخ طبیعی زاگرس مجموعه‌ای از سنگها، مجسّمه‌ها و فسیل‌های مربوط به دوران پارینه سنگی ایران را در خود جای داده است. این موزه بهترین موزه‌ی کرمانشاه محسوب می‌شود و همچنین جزو بهترین موزه‌ها در خاور میانه می‌باشد.

جاذبه کرمانشاه

تالاب هشیلان در 26 کیلومتری شمال کرمانشاه و در روستای هشیلان واقع شده است. این تالاب یک دریاچه‌ی 1500 هکتاری می‌باشد که بیش از 200 گونه از پرندگان را در خود جای داده است. همچنین، این تالاب خانه‌ی گونه‌های مختلفی از خزندگان و پستانداران نیز محسوب می‌شود. از جمله مهمترین این گونه‌ها می‌توان به مواردی همچون: روباه، خرگوش، لاکپشت و مار آبی اشاره کرد. در این تالاب بیش از 110 جزیره‌ی شناور کوچک وجود دارد که از گیاهان ساخته شده اند و مشاهده‌ی آن‌ها می‌تواند شما را حیرت زده کند.

طاق بستان یکی از مکان‌های تاریخی این استان محسوب می‌شود و قدمت آن به دوران حکومت ساسانیان در قرن چهارم بعد از میلاد مسیح باز می‌گردد. این مکان تاریخی شامل مجسّمه ها و پیکره‌های سنگی مربوط به سربازان و شوالیه های دوران ساسانی می‌باشد. کنده‌کاری‌های طاق بستان جزو آن دسته از آثار تاریخی می‌باشند که به بهترین شکل ممکن نگه‌داری شده‌اند. این کنده‌کاری‌ها مناظری از تاج‌گذاری پادشاهان، بازی‌های درباری و سربازان را در پوشش‌های زرهی نشان می‌دهند.

یزد

شهر یزد به عنوان یک شهر باستانی توسّط یونسکو به ثبت رسیده است. چنانچه شما آب و هوای گرم و مناطق تاریخی را به آب و هوای مرطوب و مناظر طبیعی ترجیح می‌دهید، این شهر می‌تواند انتخاب فوق‌العادّه‌ای برای شما در ایّام نوروز باشد.

مناطق تاریخی بسیاری در شهر یزد وجود دارند که شما می‌توانید از آنها دیدن کنید. آتشکده‌‌ها مکان‌هایی هستند که زرتشتیان از 2500 سال قبل در آن‌ها به عبادت می‌پردازند. این آتشکده‌ها تنها مکان‌هایی هستند که آتش بهرام در آن‌ها نگهداری می‌شود. آتش بهرام بالاترین درجه از آتش در نزد زرتشتیان می‌باشد و در آتشکده‌های مربوط به این آیین نگهداری می‌شود. آتش بهرام به مدّت 1500 سال است که به صورت دائم روشن می‌باشد. موزه‌ی آیین زرتشتی در نزدیکی آتشکده قرار دارد و بهترین مکان برای کسب اطّلاعات و یادگیری در رابطه با آیین زرتشتی محسوب می‌شود.

جاذبه یزد

شهر یزد تنها در آثار باستانی مربوط به آیین زرتشتی خلاصه نمی‌شود. جاذبه‌های توریستی دیگری در این شهر وجود دارند که شما باید در بازدید از این شهر زیبا از آنها دیدن کنید. این جاذبه‌های توریستی شامل مواردی همچون: مسجد جامع یزد، زندان اسکندری و مجموعه‌ی امیر چخماق می‌شوند. چنانچه شما هنوز شهر یزد را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب نکرده‌اید، بهتر است که بار دیگر گزینه‌های پیش روی خود را بررسی کنید و بهترین تصمیم را در این رابطه اتّخاذ کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود