بهترین جاذبه های طبیعی و حیات وحشِ ایران

بهترین جاذبه های طبیعی و حیات وحشِ ایران

1402/05/19 -




توضیحات

متن سربرگ خود را وارد کنید

هدف برخی از گردشگرانی ماجراجویی است. ایران به‌عنوان یک کشور چهارفصله، خانۀ نواحی طبیعیِ مختلف و بکری است که می‌توانند اوقات خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزنند. در این مقاله ما بعضی از بهترین نواحیِ طبیعی و حیات وحش را به شما معرفی می‌کنیم که پیشنهادات خوب و جدیدی برای سفر شما به‌حساب می‌آیند.

1. دشت لوت در کرمان

دشت لوت ایران

دشت لوت یک از زیباترین مکان‌ها بر روی کره‌ی زمین است. دشت لوت به‌دلیل منحصربه‌فردبودنش در فهرست میراث جهانیِ یونسکو ثبت شده است. بیشترِ دشت لوت، به‌علت هوای به‌شدت گرم، هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. قسمت‌های باقی‌مانده، میزبانِ ده‌ها بازدیدکننده هستند که برای عکاسی، گذراندن اوقاتی خاطره‌انگیز و ماجراجویی در کویر به آن‌جا می‌روند. در کویر لوت شما از دیدن حیوانات محلی و گیاهان عجیب‌وغریبی که توانسته‌اند از گرمای این کویر جانِ سالم به‌دربرند، لذت خواهید برد. لوت بخش‌های مرکزی ایران را پوشش می‌دهد و یکی از بهترین نواحی طبیعی و حیات وحش است که می‌توانید در ایران از آن بازدید نمایید.

2. کویر ورزنه در اصفهان

کویر ورزنه اصفهان

ورزنه در استان اصفهان قرار دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید از آن بازدید نمایید. ورزنه یک کویرِ بسیار قدیمی و یک شهرِ بسیار زیبا است. آسمانِ شب این کویر به‌حدی پرستاره و سحرانگیز است که نمی‌توانید به راحتی چشم از آن بردارید. از آنجایی‌که ورزنه یک کویر است، مردم برای کنارآمدن با هوای گرمِ آن‌جا روشِ قدیمی و زیبای مخصوص به خود را دارند. برای مثال؛ آب‌انبار روشی هوشمندانه برای نگهداری آب است. همچنین در همه‌جا بادگیرهایی نصب شده‌اند تا مردم در داخل خانه‌هایشان از یک تهویه هوای طبیعی لذت ببرند. علاوه‌بر این، می‌توانید از دیدن دریاچۀ نمک، کبوترخانه و برج کبوتر لذت ببرید. ورزنه یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در ایران است.

3. آبشار مارگون در استان فارس

آبشار مارگون

اگر قصد دارید به یکی از تورهای ماجراجویی در طبیعتِ ایران ملحق شوید، آبشارِ مارگون یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. این آبشار در استان فارس و در شهرستان سپیدان قرار دارد. جالب‌ترین نکته درمورد مارگون این است که این آبشار از یک رودخانه سرچشمه نمی‌گیرد. در داخلِ کوه و اطرافِ آن چندین چشمه و دریاچه وجود دارد. آبِ آن‌ها در مسیرهای مختلف به هم می‌پیوندد و از حفره‌های کوه به‌سرعت بیرون می‌زند. آبشار مارگون با انبوهی از گیاهانِ سرسبز  احاطه شده و خانۀ انواع پرندگان مختلف است.

4. تنگۀ دم اسب در استان فارس

تنگه دم اسب

تنگۀ دم اسب ازجمله مکان‌های کمترشناخته‌شده است، اما در لیست بهترین نواحیِ طبیعی و حیات وحش ایران قرار دارد. به این دلیل نام دم اسب را به این مکان داده‌اندکه زمانی‌که از بالا به آن نگاه می‌کنید، شبیه به دم یک اسب به‌نظر می‌رسد. برای رسیدن به تنگه، باید در رودخانه شنا کرده و از قایق‌های کوچک استفاده کنید، این یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌هایی خواهد بود که می‌توانید در ایران داشته باشید. تنگه با چنان منظره‌ی طبیعیِ فوق‌العاده‌ای احاطه شده است که می‌توانید ساعت‌ها در آن‌جا قدم بزنید و کاوش کنید و همچنان گیاهان جدیدی کشف نمایید.

5. جاده‌ی اسالم به خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل

جاده‌ای که دو استان گیلان و اردبیل را به هم متصل می‌کند، جاده‌ی اسالم به خلخال نام دارد. این جاده‌ی باشکوه پُر از درخت‌ها و مناظرِ انبوه و سرسبز است و اغلب اوقات پوشیده از مه می‌باشد. به گفتۀ افرادی که از این جاده عبور کرده‌اند، اسالم به خلخال شبیه به یک مسیرِ رویایی به سوی بهشت است. اسالم بخشی از تالش است و معمولاً هوای بسیار خنکی دارد. نسیم‌هایی از سمت دریا و از روی جنگل‌ها می‌وزند که حامل رایحه‌ای طبیعی و فراموش‌نشدنی هستند. اگر قصد سفر دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این جاذبۀ طبیعی دیدن کنید و از آرامش و سکوت آن لذت ببرید.

6. دیزان در استان البرز

دیزان مکانی است واقع در دهستان جوستان. این مکان دارای جمعیتی اندک و فرهنگی غنی است. در آن‌جا شما روزهای خود را بر روی دامنۀ رشته‌کوه البرز سپری خواهید کرد و بعضی از بهترین غذاهای بومی دیزان را خواهید خورد. هوای دیزان، به‌دلیل موقعیتی که در میان کوهستان دارد، عالی است. در یک سمت دریا قرار دارد و در سمتِ دیگر جنگل. بازدیدکنندگان اندکی دیزان را می‌شناسند، اما یک گزینۀ عالی برای تجربۀ طبیعتِ غنیِ ایران به‌حساب می‌آید.

7. دریاچۀ شَط تمی در خوزستان

اگر راهیِ تورهای طبیعت‌گردی می‌شوید، بازدید از شط تمی یکی از کارهای واجبی است که باید انجام دهید. منظره‌ی دریاچهْ بهشتی است. این دریاچه شبیه به یک چشم باستانی است که به آسمان می‌نگرد. این مکان که در خوزستان قرار دارد، پذیرای هزاران بازدیدکننده‌ای است که می‌خواهند عکس‌های خیره‌کننده‌ای بگیرند. در اطرافِ دریاچه منظره‌ی طبیعیِ شگفت‌انگیزی وجود دارد که با مسیرهای پوشیده از چمن و گیاهانِ اسرارآمیز آغاز می‌شود و در پای کوه‌های بسیار مرتفع به پایان می‌رسد. اگر به بازدید از دریاچه‌ها علاقه‌مند هستید، فراموش نکنید که شط تمی را در برنامۀ سفرتان بگنجانید.

8. بادابِ سورت در مازندران

باداب سورت

بادابِ سورت یک منظره‌ی طبیعیِ عجیب و زیباست که ساختاری پلکانی مانند پله‌های یک راه‌پله دارد. شکلگیری این پله‌ها هزاران سال طول کشیده است و به‌خاطر چنین ساختارِ زمین‌شناسیِ نادری، هیچ‌وقت خالی از آب نخواهند بود. شما می‌توانید از این مکانِ فوق‌العاده بازدید کنید تا نه‌تنها از تماشای این ساختارها شگفت‌زده شوید، بلکه در میان رنگ‌های نارنجی، زرد، قرمز، سبز و آبیِ جذاب و به‌ظاهر نقاشی‌شده‌ی آن‌ها پرسه بزنید و از نزدیک ببینید که چگونه تمامی این عناصر در هم آمیخته‌اند تا زیبایی این مکان را خلق نمایند.

همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم، شما می‌توانید فعالیت‌های ماجراجویانۀ مختلفی در حیات وحشِ ایران داشته باشید و سفرهای خود را جاودانه کنید. همچنین آژانس‌های مسافرتی مانند هم کوچ می‌توانند تورهای طبیعت‌گردی و ماجراجویی بسیاری را همراه با بهترین راهنماها برای شما فراهم نمایند تا شما بتوانید از نواحی طبیعیِ بکرِ ایران بازدید نمایید. این می‌تواند فرصت خوبی برای ثبت لحظات فوق‌العاده از سفرتان باشد.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود