جاذبه های گردشگری خلیج فارس، سفری از چابهار تا خوزستان

جاذبه های گردشگری خلیج فارس، سفری از چابهار تا خوزستان

1402/04/03 -




توضیحات

سفر به استان‌های جنوبی ایران در حاشیه‌ی خلیج فارس به معنای کشف ابعاد مختلف این کشور پهناور است. بنادر باشکوه، مناظر چشم‌نواز ساحلی و شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده در این شهرها قابل‌توجه هستند. بلیط بخرید و آماده‌ی یکی از منحصربه‌فردترین سفرهای زندگی خود شوید!

1. چابهار، کوه‌های مریخیِ روی زمین!

اگر سفر خود را به خلیج فارس از جنوب شرقِ ایران آغاز کنید، چابهار نخستین سوپرایزِ شما خواهد بود. با اینکه چابهار بندری در سواحل خلیج عمان است، می‌تواند آغازِ راه شما برای سفر به خلیج فارس باشد؛ چون در جنوب ایران واقع شده و به جزایر خلیج فارس نزدیک است. چابهار یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران را دارد که به دلیل ظاهر عجیب و غریب و مریخ‌مانندشان به «کوه‌های مینیاتوری» یا «کوه‌های مریخی» معروف هستند.

اما این تنها جاذبه طبیعی چابهار نیست که شما را شگفت‌زده می‌کند. «دَرَک»، روستایی در نزدیکی چابهار است که در نقطه پیوندِ دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد. این تنها نقطه‌ی ایران است که در آن آب‌های نقره‌گون دریا و ماسه‌های طلایی کویر در هم می‌آمیزند. شاعرانه‌تر از این هم داریم؟

2. جزیره هرمز، سرزمین ماسه‌های رنگارنگ

جزیره هرمز یکی از شگفتی‌های خلیج فارس است که به خاطر ماسه‌های زیبا و خیره‌کننده‌اش معروف است؛ ماسه‌ها مانند غبارهای نقره‌گون می‌درخشند و رنگ‌های مختلفی دارند. به همین دلیل جزیره هرمز به «جزیره رنگین‌کمان» معروف است. هر ساله جشنواره‌ای در هرمز برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این رویداد، هنرمندان گرد هم می‌آیند تا فرش‌هایی از ماسه‌های رنگارنگ بسازند و یک شاهکار طبیعی بیافرینند.

همانطور که قبلا گفتیم، جزایر خلیج فارس شگفتی‌های طبیعی زیادی برای شما دارند. جزیره رنگین‌کمان ایران تنها کوهِ خوراکی جهان است. شاید عجیب باشد، اما بومیان این جزیره از خاک این کوه به عنوان ادویه برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند. غذاهای محلی این جزیره آن‌قدر خاص هستند که حداقل باید یک وعده از آن‌ها را در یک رستوران زیبا یا خانه‌ی بومیان امتحان کنید.

3. جزیره هنگام، بازار اصلی خلیج فارس

هنگام یکی دیگر از جزایری است که باید در طول سفر به خلیج فارس از آن دیدن کنید. هنگام مانند جزیره هرمز ماسه‌هایی دارد که مانند نقره در آفتاب می‌درخشد. هنگام بیشتر به خاطر بازار سنتی خود معروف است که یکی از محبوب‌ترین بازارهای ایران در بین گردشگران است. این بازار با سایر بازارهای ایران تفاوت دارد، چون کاملا یک بازار جنوبی است. دیدن زنان و مردان در لباس‌های سنتی که صنایع دستی، سوغات محلی، روغن آشپزی باکیفیت و ادویه‌های اشتها‌آور می‌فروشند، تجربه‌ای است که در هیچ شهر دیگری نخواهید یافت و تنها در جزایر خلیج فارس به دست خواهید آورد.

«سنگ مادر و دختر» یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره است که باید از آن دید کنید و با داستانِ آن آشنا شوید. بر اساس این داستان، یک مادر و دختر در حال فرار از دستِ گروهی از مردان بودند که می‌خواستند اسیرشان کنند و خداوند برای نجات‌شان آنها را به سنگ تبدیل کرد.

به هر حال، حتما غذاهای محلی جزیره را امتحان کنید و در زیر سایه درختان نخل قدم بزنید تا سفرتان در جزیره هنگام کامل شود.

4. قشم، سرگردان در درّه مرموز ستارگان

قشم یکی از جزایر معروف جنوب ایران است و به خاطر داشتن چند مکان گردشگری در بین گردشگران بسیار محبوب است. «درّه ستارگان» معروف‌ترین جاذبه گردشگری این جزیره است و یک شگفتی طبیعی است. هرگز نباید این مکان را از دست بدهید. این مکان از درّه‌‌های تنگ و باریکی تشکیل شده که به طور طبیعی در طی قرن‌ها بر اثر فرسایش خاک شکل گرفته‌اند. بومیان اعتقاد دارند که این درّه پس از برخورد یک ستاره به زمین شکل گرفته است و از این رو آن را «درّه ستارگان» نامیدند. دانشمندان می‌دانند که تنگه‌های این درّه بر اثر فرسایش ناشی از آب و باد شکل گرفته‌اند، اما داستان بومیان همچنان به قوت خود باقی است. همچنین، از شنیدن اینکه درّه تسخیر شده است شوکه نشوید. بومیان معتقدند که شب‌ها صداهای ترسناکی در درّه به گوش می‌رسد. اما از نظر علمی، گردش باد بین تنگه‌های درّه است که باعث ایجاد صداهای عجیب و غریب می‌شود!

تنها پدیده‌ی مشابهی که می‌توانید در جهان پیدا کنید در آریزونای ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این یک شگفتی طبیعی بسیار نادر است، بنابراین دوربین خود را فراموش نکنید؛ اینجا بهشتِ عکاسان است.

«تنگه چاهکوه» مکان دیگری است که شما را مسحورِ شکوه و عظمت نفس‌گیر خود می‌کند. قدم زدن در بین دیوارهای بلند این تنگه و واکاوی پوسته‌هایی که قدمت آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد-دورانی که زیر آب بود-بسیار سحرآمیز است. اگر کوهنورد هستید، این مکان جایِ مناسبی برای صعود از صخره‌های دست‌نخورده و تماشای مناظر اطراف است.

5. کیش، جزیره‌ای برای خوش‌گذران‌ها

kish-island|kariz-e-kish|Greek-Ship|harireh-city|Green-Tree-Complex|Marjan-Beach-kish|damoon-shoping-center|pardis2-mall|koohe-noor|Lavazza-Coffee|Mirmohana-Restaurant|cycling-in-kish|Water-sports-kish|water-park-kish|sorinet-maryam-kish_reception|vida-hotel-768x512|kish-768x432

کیش که در سواحل جنوبی خلیج فارس قرار دارد، یک منطقه آزاد تجاری است و گفته می‌شود که بعد از دوبی و شرم‌الشیخ سومین مقصد محبوب گردشگران در جنوب غرب آسیا است. بر خلاف هرمز و هنگام که بیشتر به خاطر اصالت غیر قابل انکار و محیط طبیعی خود معروف هستند، کیش عمدتا به خاطر هتل‌های مجلل، مراکز خرید مدرن و امکانات تفریحیِ خود شناخته می‌شود. مروارید بزرگ تفریحی کیش، پارک آبی و آکواریوم معروف تنها چند مورد از دیدنی‌های این جزیره هستند. اگر به سفرهای فرهنگی علاقه دارید، می‌توانید تور محبوب خانه عربی را انتخاب کنید و ضمن تجربه‌ی خال‌کوبی با حنا یک فنجان قهوه عربی بنوشید! هم اکنون می توانید اقدام به رزرو تور کیش در همکوچ کنید.

6. آبادان، از یک مسجد هندی در ایران دیدن کنید!

پس از رسیدن به خوزستان در جنوب غربی ایران، باید از آبادان دیدن کنید که یکی از مهم‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است. از دیدن «مسجد رنگونی‌ها» با آن معماری هندی حتما شگفت‌زده خواهید شد. این مسجد برای مردم رنگون (شهری در میانمار) که برای یک مدت طولانی در آبادان زندگی می‌کردند ساخته شده است. موزه آبادان با معماری بی‌نظیر خود که از آرامگاه دانیال در شوش الهام گرفته است، کلیسای ارمنی‌ها در مجاورت یک مسجد که حاکی از هم‌زیستی پیروانِ مذاهب مختلف در این شهر است و بازار ماهی‌فروشان آبادان از جمله مکان‌هایی هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. علاوه بر آبادان، می‌توانید قبل از خروج از خوزستان از شهر شوش دیدن کرده و از شگفتی‌های تاریخی آن مانند چغازنبیل بازدید نمایید.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود