تور کیش هتل ترنج

هتل 5 ستاره

قیمت به ازای هر نفر

تومان

جزایر اطراف کیش

جزایر اطراف کیش

1402/08/21 - تور مسافرتی




توضیحات

جزایر اطراف کیش

در اینکه جزیره زیبای کیش، یکی از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه میباشد، شکی نیست. همه‌ی شرایط لازم مانند اقامتگاه‌های باشکوه، امکانات تفریحی متعدد و آرامش جوی در این جزیره تجلی یافتند و ماحصل آن تبدیل کردن افرادی خوش ذوق به مسافران بی چون و چرای تور کیش بوده است.

تا اینجای مطلب که به نکته منفی برنخوردیم. اما قصد داریم در ادامه مطلبی را ذکر کنیم که چندان خوشایند نیست و آن هم چیزی نیست جز بی توجهی ما به جزایر اطراف کیش و قشم.

در خلیج همیشه فارس تعداد 41 جزیره وجود دارد که 21 عدد از آن ها جنبه مسکونی دارند و 20 جزیره هم غیر مسکونی هستند.

به راستی ما قدر این نعمات را نمیدانیم، بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که به دلیل کم تعداد بودن جزایرشان و یا نداشتن جزیره‌ای، با صرف مبالغ گزاف اقدام به ساختن جزایر مصنوعی میکنند! اما ما با داشتن این تعداد جزیره، از آن‌ها استفاده نمیکنیم و حتی خیلی‌ها حتی از وجود آن‌ها اطلاعی ندارند.

اصلا از آن تعداد جزایر غیرمسکونی هم صرف نظر میکنیم، ولی به غیر از جزایر شناخته شده، جزایر مسکونی دیگر چند درصد گردشگر دارند؟!

هنگامی که از تور لحظه آخری کیش استفاده میکنید، میتوانید به راحتی هر چه بیشتر، سفر خاطره انگیزتری را برای خود رقم بزنید و پیشنهاد ما برای این کار اختصاص دادن قسمتی از زمان تور ارزان کیش که خریداری کرده‌اید به بازدید از سایر جزایر خلیج فارس است.

خیلی ساده است که با هماهنگی های لازم، سوار بر یک کشتی یا لنج شوید و بعد از طی کردن مسافی بر روی دریا که البته آن هم میتواند پر از خاطره و قاب‌های عکاسی فوق العاده باشد، به این جزایر میرسید و میتوانید ساعت‌ها در آن‌ها به گشت و گذار و استراحت و البته معاشرت با بومیانشان بپردازید.

حال قصد داریم در ادامه به معرفی چند تا از این جزایر بپردازیم، البته نویسنده ناتوان فکر نمیکند احتیاجی به معرفی کیش و قشم هم باشد چرا که همه ما تا حد زیادی با آن ها آشنا هستیم. امیدواریم تا انتهای این مطلب، یار و یاور خادمان خودت در آژانس مسافرتی هم کوچ باشید.

جزیره هرمز

جزیره مذکور در فاصله 8 کیلومتری از بندرعباس قرار دارد و به علت مجاورتش با تنگه هرمز، از اهمیت استراتژیک و اقتصادی بسیاری برخوردار است. هرمز جزو معدود جاهایی میباشد که خاکشان سرخ است! درست متوجه شدید، خاک هرمز به رنگ سرخ میباشد و هنگامی که قدم میزنید به کف کفشتان، ذرات خاکی سرخ رنگ میچسبد. شگفتی‌های این جزیره به همین جا ختم نمیشود بلکه میتوانید در جنوب آن یک کوه خوراکی پیدا کنید، کوهی که خاک آن قابل خوردن میباشد و مردم بومی و اهالی آن حوالی، خاک یا پودری که گفتیم را با نام گِلَک میشناسند و از آن در طبخ غذا، ترشی، سس و یا مربا به عنوان ادویه بهره میبرند. اگر هم علاقمند به بازدید از آثار تاریخی هستید، در این جزیره میتوانید آثار قلعه و تجهیزاتی که نیروهای استعمارگر پرتغالی در زمان حمله و تصرف منطقه در آن بنا کرده بودند را ببینید و بعد از آن هم سری به موزه‌ای که هنرمندی‌های دکتر نادعلیان در آن به نمایش درآمده است بزنید.

جزیره هرمز

جزیره هندورابی

فاصله هندورابی تا جزیره کیش حدود 28 کیلومتر است. جزیره هندورابی سکونتگاه حدود 200 بومی میباشد که اکثر آن‌ها عرب تبار هستند و البته زبانی که در جزیره جریان دارد فارسی و عربی است. بیشتر ساکنان جزیره به حرفه غواصی و صیادی مشغول هستند. با توجه به موقعیت و شرایط جزیره و قابلیت‌های آن برای پذیرایی از گردشگران، از چند سال پیش توسط سازمان گردشگری مورد توجه قرار گرفته و برای ایجاد زیرساخت‌‌های گردشگری، تلاش هایی صورت گرفته است. با پیوستن این جزیره به بخش کیش، و در راستای دستور ریاست جمهوری مبنی بر ساخت فرودگاه و بندرگاه و ایجاد گسترده زیرساخت‌های گردشگری، فعالیت عمرانی هم با جدیت بیشتری انجام میگیرد.

جزیره هندورابی

جزیره لاوان

از دیرباز تا کنون نام مروارید خلیج فارس، جزیره لاوان را همراهی میکرده است چراکه اطراف این جزیره پر از مروارید میباشد و مدت بسیار طولانی شغل اصلی بومیان جزیره استخراج مروارید بوده است، البته در حال حاضر هم صید مروارید در این جزیره قابل توجه میباشد ولی نه در نظر بومیان، در حال حاضر به سختی میتوانید بومیان قدیمی که تخصص و شغلشان صید مروارید بوده است را پیدا کنید. هم اکنون آن چیز که به عنوان شغل اصلی در جزیره شناخته میشود، صید ماهی میباشد البته عده‌ای از روستائیان هم جهت کار به مراکز نفتی مراجعه کرده‌اند. منطقه‌ای که لاوان در آن قرار دارد، غنی از منابع نفتی است و از همین رو تاسیسات گسترده‌ای جهت استخراج نفت در آن مستقر است.

جزیره لاوان

جزیره لارک

قسمتی از این  جزیره در تنگه هرمز واقع شده است. در واقع آن چیز که ما به عنوان جزیره لارک میشناسیم، بر پایه کوه‌های مخروطی شکل و آتشفشانی مستقر است. جزیره لارک توانایی فعالیت کشاورزی ندارد و مردم از طریق غواصی و صید ماهی ارتزاق میکندد. آب آشامیدنی مورد نیاز مردم هم به طور مرتب از بندرعباس به وسیله کشتی ارسال میشود.

جزیره لارک

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود