خرید سوغاتی در سفر با تور استانبول

خرید سوغاتی در سفر با تور استانبول

1402/05/19 -




توضیحات

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری خرید هدیه یا سوغاتی است. در سفر با تور استانبول به شهر زیبای استانبول شما می‌توانید از تعداد بسیار زیادی از محصولات و مواد غذایی مربوط به کشور ترکیه و شهر استانبول خریداری کنید. از جمله چیزهایی که در شهر استانبول بسیار معروف است چای ترکی این شهر است که افراد زیادی بخصوص از کشور ایران برای خرید این چای به این شهر می‌روند و از آن خریداری می‌کنند.

صابون سیاه ترکان، ادویه ترکی نیز از جمله محصولاتی است که کشور ترکیه و به‌خصوص در شهر استانبول می‌توانید آنها را تهیه کرده و به‌عنوان کادو یا سوغات به کشور خود ببرید. در‌صورتی‌که می‌خواهید در‌رابطه‌با بقیه محصولات در شهر استانبول اطلاعات کسب کنید به ادامه مطلب ما مراجعه کنید.

سوغاتی ترکیه

خرید چای برای سوغاتی در سفر با تور استانبول

خرید چای از شهر استانبول به‌عنوان سوغاتی این کشور به‌حساب می‌آید. در زبان ترکی نیز چای به معنای چای است و در ترکیه نیز به آن چای می‌گویند. از گذشته‌های دور و در طول تاریخ از چای به‌عنوان یک علامت تجاری در کشور ترکیه استفاده می‌شده است و به‌نوعی به معنای مهمان‌نوازی ترکان نسبت به دیگران نیز است.

چای ترک اصلی یک نوع چای سیاه است که بدون شیر مصرف و استفاده می‌شود و هنگامی که شما با تور استانبول به این شهر سفر کنید متوجه خواهید شد که این چای‌ها را در یک کتری دم می‌کنند و آن کتری چایدان لیک می‌گویند. از جمله طعم‌های معروف چای ترکیه به این صورت است چای سیب چای گل نمدار چای انار چای گل رز و چای ترش که شما با خرید هر یک از آنها می‌توانید به کیفیت آن‌ها و بوی خوب آنها پی ببرید.

چای استانبول

خوراکی‌های مخصوص استانبول

لوکوم یک غذای بسیار خوشمزه است که در شهر استانبول پخته می‌شود و مخصوص شهر استانبول و کشور ترکیه است. این غذا مرد مزه شیرینی دارد و از نشاسته شکر حاجی میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. این غذا یا شیرینی مخصوص ترکی طعم‌های مختلفی مانند گلاب پرتقال و لیمو دارچین پسته تهیه می‌شود.

شیرینی لوکوم اندازه‌ها طعم‌ها شکل‌ها و حالت‌های مختلف تهیه می‌شود و هرکدام به‌نوعی مزه و طعم بسیار خوبی دارد. درصورتی‌که می‌خواهید در سفر با تور استانبول از این شیرینی‌ها برای هدیه یا سوغاتی استفاده کنید و از آن‌ها خریداری کنید بهتر است برای اینکه بهترین طعم را خریداری کنید از فروشنده‌ها دررابطه‌با نحوه پخت و مواد درون شیرینی‌ها سؤال بپرسید. شما می‌توانید این شیرینی‌ها را از بازار ادویه بازار بزرگ مغازه‌های شیرینی‌فروشی بازار آستارا و... خریداری کنید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید شیرینی این است که شما می‌توانید یک متفاوت امتحان کنید حمل‌ونقل شیرینی‌ها به‌عنوان هدیه بسیار سخت است.

چشم نظر

یکی از جدیدترین زیورآلات و یا به‌نوعی اعتقادات در میان مردم استانبول یا ترک استفاده از چشم نظر است. چشم نظرها به رنگ آبی و سفید هستند و به شکل یک‌چشم سفیدرنگ در سطحی آبی ساخته می‌شوند باتوجه‌به اعتقادات رایج در میان ترکان نسبت به چشم نظر گفته می‌شود که این‌چشم زد مانند یک طلسم محافظ در برابر نفرین‌های بد و بد نظری استفاده می‌شود بنابراین شما می‌توانید از این‌چشم نظرها استفاده کنید.

جدای از بعد اعتقادی چشم نظر شما می‌توانید از این زیورآلات زیبا برای جاکلیدی کیف دستبند آهنرباها و... استفاده کنید خرید چشم نظر بسیار آسان است و قابلیت حمل آسان برای هدیه یا سوغاتی نیز دارد همان‌طور که می‌توانید شیرینی داد از بازار و بزرگ‌ترین کنید خرید چشم نظر نیست همه جای استانبول رایج است.

چشم نظر ترکیه

ازآنجایی‌که ترکان تاریخ دور و درازی دارند بنابراین محصولات و غذاهای قدیمی و بسیاری نیز دارند. یکی از مزیت‌های سفر با تور استانبول این است که شما می‌توانید با گذشته شهر استانبول آشنا شوید درحالی‌که امروزه به این شهر سفرکرده‌اید یکی از مهم‌ترین خصوصیات ترکان حفظ سنت و اعتقادات میان خودشان است.

برای این که شما بخواهید به‌عنوان هدیه یا سوغاتی چیزی به‌عنوان یادگاری برای کسی ببرید می‌توانید از تمامی چیزهایی که ترکان می‌پزند و یا تولید می‌کنند خریداری کنید و آن‌ها را با خود به همراه ببرید. هنگام خرید سوغاتی به این موضوع توجه داشته باشید که چگونه می‌خواهید آن را حمل کنید بنابراین بهتر است چیزی را خریداری کنید که قابلیت حمل آسان داشته باشد.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود