در سفر به کیش چه تفریحاتی را باید تجربه کنیم؟

در سفر به کیش چه تفریحاتی را باید تجربه کنیم؟

1402/05/23 -




توضیحات

جزیره کیش 35 مایل مساحت دارد و در 12 مایلی ساحل ایران قرار گرفته است. زمانی کیش یکی از دو تفرجگاه شاه سابق و میهمانان ویژه اش بود. کیش به نسبت دیگر جزیره مهم ایران یعنی قشم مجلل تر و توسعه یافته تر می باشد. کیش یک منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی می توانند تا 14 روز بدون ویزا در کیش بمانند. این بدان معناست که حتی اگر نتوانید وارد خاک ایران شوید می توانید به کیش سفر کرده و از مهمان نوازی ایرانیان بهره مند شوید. جزیره کیش در تابستان به طرز غیر قابل تحملی گرم و مرطوب می باشد. بنابراین، بهترین زمان برای سفر به این جزیره از نوامبر تا مارس می باشد. در ادامه ده مورد از چیزهایی که در کیش باید انجام داده یا ببینید بیان شده است.

تفریحات آبی

از پاراسل و غواصی گرفته تا شاتل و جت اسکی، جزیره کیش تمام تفریحات آبی را دارد. این فعالیت ها توسط مردان و زنان جوان ایرانی انجام می شود و به شما این پیام را می دهد که مهم نیست در کدام گوشه دنیا باشید، فرهنگ گشت و گذار همه جا یکسان است. حجاب در جزیره کیش هم اجباری است اما کمی ملایم تر از مناطق دیگر است. به عنوان مثال در هنگام تفریحات دریایی یک کلاه شنا برای خانم ها کفایت می کند. اگر علاقه ای به رفتن در خلیج فارس و خیس شدن ندارید می توانید قایق های شیشه ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی دریایی و رنگارنگ آکواریوم طبیعی خلیج فارس بیندازید.
تفریحات آّی کیش

دوچرخه سواری

یک مسیر دوچرخه سواری زیبا به طول 47 مایل در جزیره کیش وجود دارد. در این مسیر به هیچ عنوان اتومبیلی تردد نمی کند. این مسیر برای دسترسی به سواحل خلوت و عکس گرفتن با زمینه خلیج فارس زیبا و لاجوردی بسیار عالی است. ایستگاه های اجاره در تمامی جزیره وجود دارند. شما می توانید از این ایستگاه ها انواع دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر را به صورت ساعتی یا روزانه اجاره کنید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره کیش لنگر انداخته است. کشتی در انگلیس ساخته شده است و مالکین آن قبل از رسیدن به آخرین مالک یونانی خود، چندین بار تغییر کرده است. سرانجام کشتی در ساحل جزیره کیش بین صخره ها گیر کرد. اگرچه تلاشی برای نجات کشتی انجام شد، اما این کار بیهوده بود و از آن زمان تاکنون در جای خود باقی مانده است. کشتی یونانی مخصوصاً هنگام غروب آفتاب، هنگامی که گردشگران می توانند از آن عکس بگیرند، بسیار زیبا است.

ساحل مرجان

ساحل مرجان در شرق جزیره کیش قرار دارد و یکی از مکان هایی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. این نامگذاری به دلیل مرجان هایی است که در ساحل دیده می شود. نخل های بلند در کنار ساحل زیبا و مملو از شن به این منطقه نمایی پانوراما داده است. همچنین ساحل مرجان مکانی فوق العاده برای دیدن طلوع زیبای خورشید می باشد. ناگفته نماند کلوب های ورزشی بسیاری نیز برای تفریحات آبی در ساحل مرجان وجود دارد.
ساحل مرجان کیش

شهر زیرزمینی کاریز

یکی دیگر از مناطق دیدنی جزیره زیبای کیش شهر زیرزمینی کاریز می باشد. ایرانیان باستان به دلیل کمبود آب در بسیاری از مناطق ایران، دارای سیستم قنات بودند. قنات یک تونل زیرزمینی با شیب ملایم و چند حلقه چاه در مسیر آن است و آب را به مناطق خشک می رساند. کاریز یکی از این قنات های 2500 ساله است و بازدید کنندگان می توانند در تونل های آن قدم بزنند و از نزدیک با این سیستم آبیاری قدیمی آشنا شوند. این تونل ها بیش از پنج مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه به یک شهر زیرزمینی می کنند. این سازه باستانی با افزودن غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی مدرن شده است.

شهر باستانی حریره

برخی معتقدند حریره همان شهری است است که سعدی، شاعر معروف پارسی، در گلستان خود از آن یاد کرده است. حریره واقع در بخش مرکزی و شمالی جزیره کیش است و نگرشی اجمالی از معماری باستانی جزیره کیش ارائه می دهد. هرچند امروزه بخش زیادی از آن باقی نمانده است، اما ویرانه ها حاکی از یک منطقه پر رونق در گذشته می دهند. کاوش ها نشان می دهد که این شهر حدود 1000 سال پیش بنا شده و 600 سال پیش نیز از بین رفته است.
شهر باستانی حریره

آب انبار دوقلو کیش

آب انبار دوقلو جزیره کیش در سال 1993 و با الهام از بقایای یک مخزن آب قدیمی در همان مکان ساخته شد. این مکان یک آب انبار با پنج بادگیر است و یاد آور بادگیرهای یزد می باشد. بادگیر یک سبک معماری فارسی است و منجر به تهویه مطبوع و طبیعی هوا می شود. تهویه هوا به خنک شدن آب کمک می کند.

لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی، بین ماه های مارس و آگوست، لاک پشت های منقاردار به زمین های حفاظت شده می روند تا تخم گذاری کنند. این سواحل این فرصت را به گردشگران می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در حال شنا بر روی امواج هستند را ببینند. دوربین خود را آماده کنید و به این سواحل دور افتاده بروید تا سرهایی که از آب بیرون می آیند را شکار کرده و از لاک پشت های در حال سوراخ کردن شن ها برای لانه کردن و گذاشتن تخم های خود(البته از فاصله مطمئن) عکس بگیرید.

مجتمع درخت سبز

در شمال جزیره کیش و در جایی معروف به دره پرتغالی ها، مجتمعی با عنوان درخت سبز کیش در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان لور منطقه ساخته شده است. می گویند این درخت 600 سال قدمت دارد و ساکنان محلی آن را مقدس و فرخنده می دانند. می توانید به مجتمع درخت سبز رفته و برای رسیدن به آرزوهایتان یک تکه نخ را به درخت گره بزنید.

پارک دلفین های جزیره کیش

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم، یک پارک با مساحت 170 کیلومتر در جزیره زیبای کیش است. این پارک نه تنها زندگی دریایی دارد بلکه، باغ های متنوع و زیبایی همچون ارکیده، پروانه و کاکتوس را نیز در خود جای داده است. همچنین بزرگترین استخر جزیره کیش نیز در این پارک واقع شده است. استخری که در خود، دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها را جای داده است. در باغ پرندگان پارک دلفین ها بیش از 47 گونه پرنده و دیگر حیوانات زندگی می کنند. بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می کشد اما به ویژه برای کودکان می تواند جذاب باشد.
پارک دلفین های جزیره کیش

اگر این تفریحات توانسته شما را علاقه مند به دیدن جزیه کیش کند پیشنهاد می کنیم که تور کیش ما را از دست ندهید.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود