روزنامه خراسان مشهد

روزنامه خراسان مشهد

1402/05/22 -




توضیحات

روزنامه خراسان مشهد

در جهان امروز نشریات نقش غیر قابل انکاری در زندگی بشر و جهت دهی‌ به آن دارند. بسیاری از افراد هستند که خواندن روزنامه در کنار صبحانه برایشان در اوجب واجبات قرار دارد. این دسته از افراد قطعا در بین مسافران تور مشهد نیز کم نیستند. در اینجا قصد داریم به معرفی یکی از مشهورترین نشریات شهر مشهد بپردازیم یعنی روزنامه خراسان. البته مسافران تور ارزان مشهد در صورتی که از هتل‌هایی استفاده کنند که سرویس ارائه روزنامه از سرویس‌ها آن‌ها به شمار آید حتما به صورت روزانه روزنامه رایگان دریافت میکنند. اما در ادامه از شما علاقمندان به تور مشهد دعوت میکنیم تا پایان این مطلب ما را یاری فرمایید.

روزنامه خراسان از مشهورترین نشریات شهر مشهد است و اساس آن به صورت محلی‌گرایی است. این روزنامه عمدتا فارسی زبان است اما چاپ‌های انگلیسی زبان نیز دارد. دو دفتر مرکزی روزنامه خراسان در دو شهر تهران و مشهد قرار دارند. اخبار  و مقالات که مربوط به سرتاسر کشور عزیزمان ایران باشد در این روزنامه بازخورد دارند ولی توجه ویژه این روزنامه به منطقه شرق کشور یعنی دو استان بزرگ خراسان و سیستان و بلوچستان میباشد. خراسان همواره در بین 5 نشریه برتر کشور جای داشته است. روزنامه خراسان را میتوان با قدمت‌ترین روزنامه محلی در سراسر ایران دانست و البته در بین تمامی روزنامه‌های کشور هم از لحاظ قدمت در رتبه چهارم قرار دارد. از دیگر مشخصه‌های این روزنامه میتوان به این اشاره کرد که پرتیراژترین روزنامه در شرق ایران است و البته در رتبه‌بندی پرتیراژترین روزنامه‌های کشور نیز در رتبه سوم قرار دارد. مثبت‌ترین ویژگی این روزنامه را میتوان این دانست که در حوزه اخبار، فرهنگ، اجتماع و سیاست بدون وابستگی به هیچ جناح سیاسی فعالیت میکند. بنیاد شهید تا چند سال پس از انقلاب صاحب امتیاز این نشریه بود اما بعد از مدتی این مسئولیت به موسسه فرهنگی هنری خراسان واگذار شد و تا کنون هم ادامه دارد. در سال روز 1 تیر ماه سال 1328 که تب و تاب مدرنیته همچنان ادامه داشت این روزنامه نیز تاسیس شد و موسس و مدیر مسئول آن نیز شخصی به نام محمدصادق تهرانیان بوده است. اولین شماره این روزنامه که منتشر شد دارای 4 صفحه بود که این صفحات هم دارای اندازه بزرگی نبودند.

 

برادر جان خراسان است اینجا          سخن گفتن نه آسان است اینجا

شعری که در بالا خواندید شعار رسمی این روزنامه در آن روزگار بود. البته قبل از اینکه روزنامه خراسان کنونی تاسیس شود، دو روزنامه دیگر با همین نام یعنی خراسان فعالیت میکردند ولی بنا به دلایلی موفق نشدند بیش از چند شماره چاپ داشته باشند.

ساز و کار این روزنامه نیز در نوع خود بسیار جالب است. از پنجم بهمن سال 1377 خورشیدی این روزنامه علاوه بر مشهد در تهران نیز چاپ میشود. ترکیب آن متشکل از 16 صفحه است که همگی رنگی و سراسری میباشند. 4 صفحه با عنوان خراسان ورزشی که از نام آن پیداست اخبار ورزشی را پوشش میدهد نیز به صورت سراسر چاپ میشوند. بخش‌های دیگر آن را 4 صفحه دکتر سلام سراسری، 8 صفحه خراسان رضوی که مخصوص مشهد میباشد، 8 صفحه مخصوص بیرجند، 8 صفحه مخصوص بجنورد، 4 صفحه مخصوص استان سیستان و بلوچستان، 88 صفحه نیازمندی‌های مختلف برای شهر مشهد، 16 صفحه نیازمندی برای استان خراسان رضوی، 8 صفحه نیازمندی‌های مخصوی خراسان جنوبی و 8 صفحه هم نیازمندی‌های استان خراسان شمالی تشکیل میدهند. روزنامه خراسان را هم‌اکنون با بهای 1000 تومان میتوانید تهیه کنید. بیشترین مخاطب و نفوذ این روزنامه به غیر از شرق ایران یعنی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و استان سیستان و بلوچستان، در استان گلستان میباشد. هفته‌نامه‌ها و ویژه‌نامه‌های متعدد و پرمخاطبی نیز به همراه این روزنامه انتشار پیدا میکنند که مشهورترین آن‌ها را میتوان هفته‌نامه بایت دانست که به مفاهیم تکنولوژی میپردازد و یا جیم که ویژه جوانان میباشد.
روزنامه خراسان

روزنامه خراسان مشهد

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود