زمان مناسب سفر به استانبول

زمان مناسب سفر به استانبول

1402/05/18 -




توضیحات

استانبول یک شهر توریستی است که سالانه افراد زیادی در سراسر جهان برای تفریح به شهر زیبای استانبول می روند بهترین زمان مناسب سفر به استانبول با تور استانبول فصل های بهار و فصل پاییز و تابستان است. در این فصل هوا خنک می باشد و جشنواره های بسیار زیادی در استانبول برگزار می شود.

در واقع بستگی به شما دارد که در کدام فصل به شهر استانبول سفر کنید. میزان بارش باران در فصل بهار بسیار کمتر از فصول دیگر سال است و هوا دلچسب و عالی می باشد، به همین دلیل بیشتر مسافران ترجیح می دهند در فصل بهار به استانبول سفر کنند. شما می توانید از ماه مارس یعنی از اواسط اسفند تا ماه مه و اواسط خرداد به شهر استانبول سفر کنید. بیشتر افراد به دلیل تعطیلات تابستان علاقه مند هستند در فصل تابستان به شهر استانبول بروند. توجه کنید در فصل تابستان وضعیت هوای استانبول گرم است. 

زمان سفر به استانبول

زمان حراجی های استانبول

توجه کنید در شهر استانبول حراجی های مختلفی وجود دارد که شما می توانید کالاها و محصولات مورد نیاز خود را از برند های معروف جهان با قیمتی کاملا مقرون به صرفه خریداری کنید. بهترین زمان سفر به استانبول زمانی است که مراکز خرید در شهر استانبول بر روی محصولات و کالا های خود تخفیف و حراج های شگفت انگیزی می زنند، این حراجی ها در پایان فصل اجرا می شوند تا محصولات این فصل با قیمت مناسب به فروش برسد.

البته در روزهای خاص سال مانند سال نو، عید فطر و روز ولنتاین برخی از برند ها بر روی اجناس و محصولات خود تخفیف های شگفت انگیزی ارائه می دهند. اگر شما علاقمند هستید در حراجی های تابستان شهر استانبول شرکت کنید می توانید از اوایل تیر تا اواخر مرداد به این شهر زیبا سفر کنید.

حراجی استانبول

زمان جشنواره های استانبول

 در ماه اردیبهشت جشنواره گل لاله برگزار می شود و اگر شما علاقه مند هستید در این جشنواره شرکت کنید می توانید در ماه اردیبهشت به شهر استانبول سفر کنید. جشنواره هیدیرِلِس در اواخر ماه می برگزار می شود. یکی از جشنواره های بسیار هیجان انگیز استانبول، فستیوال جاز استانبول می باشد که هر ساله برگزار می شود. در این جشنواره برنامه های منحصر به فردی مانند اجرای موسیقی توسط بهترین موزیسین های دنیا انجام می شود. بنابراین اگر شما علاقه دارید در این جشنواره شرکت کنید می توانید در اوایل ماه ژوئیه به استانبول سفر نمایید. یکی از محبوب ترین و مشهورترین جشنواره هایی که در شهر زیبای استانبول برگزار می شود، فستیوال حضرت مولانا است . شما می توانید برای حضور در جشنواره این شاعر بزرگ ایرانی در ماه دسامبر به این شهر زیبا سفر کنید. 

گرانترین و ارزان ترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول ایام خلوت می باشد. برای شما قصد دارید در فصل هایی که قیمت بلیط هواپیما ارزان است به این شهر سفر کنید، می توانید فصل زمستان را برگزینید. همانطور که می دانید در فصل زمستان هوای استانبول سرد و بارانی است بنابراین بسیاری از افراد علاقه مند هستند در هوای گرم به شهر استانبول سفر کنند و همین موضوع سبب شده تا تقاضا برای سفر به استانبول در فصل زمستان کاهش یابد و قیمت بلیط های هواپیما مقرون به صرفه شوند. البته فصل های بهار و پاییز هم قیمت بلیط هواپیما نسبت به فصل های تابستان ارزانتر است. در اوایل تابستان و فصل بهار قیمت بلیط هواپیمایی و غیره افزایش می یابد. باید گفت فصل تابستان گران ترین و بهترین زمان سفر به استانبول است و فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا ارزان ترین فصل برای سفر به استانبول می باشد. 

استانبول

سخن پایانی

بهترین زمان سفر به استانبول زمان های گرم سال مانند فصل تابستان است. استانبول یک شهر محبوب و پرطرفدار است که سالانه ایرانیان زیادی برای تفریح به این شهر زیبا سفر می کنند. اگر شما قصد دارید در بهترین زمان به شهر استانبول سفر کنید می توانید های تابستان را برگزیند چون در این فصل ها جراحی های و جشنواره های زیادی برگزار می شود که شما می توانید از حضور در این جشنواره ها مزایای زیادی کسب نمایید. البته در فصل گرم سال می توانید از امکانات تفریحی بسیار زیادی استفاده کنید. بهترین زمان سفر به استانبول می تواند زمانی باشد که برای جشنواره به این شهر سفر کنید. در شهر استانبول مراکز خرید متعددی وجود دارد که در فصول خاصی حراجی های شگفت انگیزی بر روی محصولات خود می گذارند. 

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره ترکیه برای سفر به استانبول بدانید

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود