سفر با تور استانبول به بسفر

سفر با تور استانبول به بسفر

1402/05/22 -




توضیحات

در رابطه با سفر با تور استانبول به بسفر باید گفت که تنگه بسفر معروف‌ترین تنگه در دنیا است این تنگه مرزی میان اروپا و آسیا به وجود آورده است. یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی برای افرادی که قصد سفر با تور استانبول به این شهر را دارند بازدید از تنگه بسفر است. تنگه بسفر در شمال ترکیه یعنی در شمال غربی ترکیه قرار دارد. این تنگه دو دریای مرمره و سیاه را به یکدیگر متصل می‌کند. تنگه بسفر یا به‌اصطلاح راه آبی بسفر یک آبراه بسیار استراتژیک در مابین آسیا و اروپا است.تنگه بسفر علاوه بر اینکه یک راه تجاری دریایی بسیار مهم محسوب می‌شود محیط تفریحی توریستی نیز به‌حساب می‌آید. همه ساله افراد بسیار زیادی علاقه‌مند به بازدید از این تنگه هستند و عده بسیار زیادی از افراد برای ماهیگیری و یا دیدن کشتی‌ها و تانکرهای نفتکش به این مکان رفته تا از آنها بازدید کنند.

گردش دریایی در تنگه بسفر با تور استانبول

یکی از جذابیت‌های تنگه بسفر گردش دریایی است. درصورتی‌که با تور استانبول برای بازدید از بسفر به این منطقه رفتید مطمئن شوید تا یکی از برنامه‌های شما گردش دریایی باشد. علاوه بر این که می‌توانید در فضای کشتی یا قایق‌های مخصوص از فضا استفاده کنید این موضوع می‌تواند تجربه بسیار خوبی از یک سفر دریایی برای شما باشد. اگر در فصل مناسبی به این منطقه بروید و بخواهید از گردش دریایی استفاده کنید حتی می‌توانید ماهیگیری نیز انجام دهید. یکی دیگر از کارهایی که در این منطقه می‌توانید انجام دهید خرید ماهی از ماهیگیران محلی و پخت آن در کنار تنگه بسفر است.

محله‌های تنگه بسفر

محله‌های تنگه بسفر

درصورتی‌که می‌خواهید با تور استانبول از تنگه بسفر بازدید کنید بازدید از محله‌های مختلف اطراف تنگه بسفر را فراموش نکنید. این محله‌ها هرکدام در یک حالت و در یک شرایط خاصی وجود دارند. بازدید از این محله‌ها معنای متفاوتی از سفر برای شما به وجود می‌آورند. از جمله این محله‌ها،

محله میر گان: محله میر گان یا در واقع امیرگان به دلیل معماری قدیمی خانه‌ها و پارک سرسبزش معروف است به همین جهت همه‌ساله گردشگران و توریست‌های بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. پارک محله میر گان به دلیل وجود صدها گل لاله و ایجاد فستیوال گل لاله بسیار معروف است.

محله ببک: محله ببک پر از غرفه‌ها و بوتیک‌های متنوع است. در این محله نیز پارک مخصوصی وجود دارد. در محله ببک شما می‌توانید انواع مختلف غذاهای دریایی، وافل و بستنی‌های مخصوص این منطقه را میل نمایید.

محله اورتاکوی: یکی دیگر از محله‌های معروف تنگه بسفر محله اورتاکوی است که این محله به غذاهای خیابانی اش معروف است. از طرفی دیگر در این محله کلیساها و مکان‌های مقدس زیادی وجود دارد.

بازدید از کاخ‌های دوره عثمانی تنگه بسفر با تور استانبول

دوره عثمانی دوره بسیار معروفی در ترکیه بوده است. در این دوره کاخ‌های بسیار زیادی و خانه‌های بسیار معروفی به دستور پادشاهان ساخته شده است. البته این را در نظر داشته باشید که اکثر این کاخ‌ها و خانه‌ها مربوط به ثروتمندان دوره عثمانی بوده است. کاخ توپکاپی و کاخ دلما باغچه دو تا از معروف‌ترین کاخ‌های دوره عثمانی هستند که درصورتی‌که شما به تنگه بسفر بروید می‌توانید از این دو کاخ نیز بازدید کنید.یکی دیگر از معروف‌ترین کاخ‌هایی که در تنگه بسفر وجود دارد کاخ سیرگان است که امروزه تبدیل به یکی از هتل‌های لوکس ۵ ستاره استانبول شده است. کاخ سیرگان در واقع اقامتگاه تابستانی پادشاهان دوره عثمانی بوده است همین موضوع خود نشان‌دهنده کیفیت و زیبایی و اهمیت کاخ سیرگان است.تنگه بسفر یکی از بااهمیت‌ترین جاذبه‌های شهر استانبول است و اگر عازم سفر با تور استانبول هستید حتماً از این منطقه بازدید کنید. تنگه بسفر اهمیت زیادی برای کشور ترکیه دارد. یکی از دلایل اهمیت تنگه بسفر وجود راه تجاری است. از جمله دلایل دیگر اهمیت تنگه بسفر یا آبراه بسفر جذب توریست از شهرها و کشورهای مختلف برای بازدید است.این منطقه باتوجه‌به اهمیتی که امروزه برای کشور ترکیه دارد درگذشته به‌خصوص در دوره عثمانی نیز اهمیت زیادی برای پادشاهان عثمانی داشته است. ازآنجایی‌که این منطقه برای پادشاهان عثمانی اهمیت داشته به همین دلیل چند کاخ معروف دوره عثمانی نزدیک به تنگه بسفر ساخته شده است. اطراف تنگه بسفر نیز محله‌های بسیار خوبی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بادید کنید و همچنین از محصولات آنها خرید کنید و غذاها و بستنی‌های محلی بخورید.کاخ‌های دوره عثمانی تنگه بسفر

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود