شهر استانبول و قیمت سفر به استانبول

شهر استانبول و قیمت سفر به استانبول

1402/05/18 -




توضیحات

استانبول یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت بوده که در کشور ترکیه واقع شده است. این کشور مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و جمعیت آن به ۱۵ میلیون نفر می رسد. استانبول یکی از کلانشهرهای قاره اروپا است. در قاره اروپا بعد از قاهره و تهران سومین کلانشهر بزرگ به شمار می رود. استانبول در سال ۲۰۱۰ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را کسب کرد. شهر استانبول از بزرگترین شهرهای توریستی به شمار می رود که دارای تعداد گردشگران خارجی بسیار زیادی است. قیمت تور آنتالیا ، که از طرف آژانس مسافرتی ارائه شده بسیار مناسب می باشد. با این قیمت تور استانبول مسافران می توانند یک سفر برنامه ریزی شده با کمترین هزینه و بیشترین خدمات را داشته باشند.

استانبول

زمان مناسب سفر به استانبول

یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری، استانبول است. شهر استانبول به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری زیاد و مراکز خرید و جشنواره های گوناگون جزوه مقاصد گردشگری پرطرفدار شده و طرفداران خاصی در بین مسافران مخصوصا ایرانیان دارد.  استانبول دارای آب و هوای مناسبی است اما بهترین زمان سفر به این شهر زیبا فصل تابستان می باشد. از اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه یا همان ماه ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای سفر می باشد. البته این فصل گران ترین فصل برای سفر است اما به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و جشنواره های متنوع و گوناگون در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد. اما اگر دنبال سفری ارزان و مقرون به صرفه تر هستید می توانید در فصل زمستان به استانبول سفر می کنید چرا که در این فصل قیمت تور استانبول بسیار مناسب و مقرون به صرفه است اما شرایط جوی نامناسب بوده و بهتر است لباس مناسب را خود داشته باشید. 

مزیت ها و معایب سفر به استانبول

سفر به استانبول دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. از جمله مزایای آن می توان به قیمت تور استانبول اشاره کرد. همان طور که می دانیم تور لحظه آخری استانبول دارای قیمت ارزانی است از طرف دیگر یک تور استاندارد بوده که متقاضیان زیادی دارد. تور لحظه آخری از طرف شرکت های هواپیمایی به دلیل پر نشدن ظرفیت عرضه می شود و طبق قانون هیچ محدودیتی برای خریدار این تور وجود ندارد. از جمله معایب سفر به استانبول می توان به نداشتن قابلیت کنسل و لغو بلیط های هواپیمایی تور لحظه آخری اشاره کرد. اگر قصد کنسل کردن تور لحظه آخری را داشتید باید بدانید که هزینه ی تور قابل بازگشت نیست. از دیگر معایب این سفر می توان به این اشاره کرد که شما امکان انتخاب زمان را ندارید و باید آمادگی لازم را داشته و چمدان خود را بسته باشید چرا که ممکن است پرواز شما چند ساعت دیگر باشد. معایب دیگر آن آسان نبودن انتخاب هتل و صندلی است.

سفر به استانبول

جاذبه ها و غذاهای استانبول

استانبول یک شهر فوق العاده زیبا با جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار زیاد است. در سفر به استانبول حتما از بازارها و حمام های ترکی و مساجد این شهر بازدید کنید چرا که حس خوب یک سفره دل انگیز را برای شما به وجود می آورد. استانبول مکان های تفریحی زیادی دارد و شما می توانید با بازدید از این مکان ها خاطره یادماندنی داشته باشید. از جمله مکان های گردشگری استانبول می توان به مسجد ایاصوفیه و پارک تکسیم استانبول و خیابان استقلال، پارک ببک و غیره اشاره کرد.

در مورد غذاهای ترکی باید بگوییم که ترکیه یکی از کشورهایی است که غذاهای خوشمزه ای دارد و بعضی از غذاهای این کشور در دنیا معروف هستند، به عنوان مثال کتاب ترکی در کشور ما نیز شناخته شده است. اما علاوه بر کباب ترکی غذاهای معروف استانبول همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

غدا های استانبول

سخن پایانی

 قیمت تور استانبول، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و همه افراد با بودجه های متنوع می توانند از این شهر زیبا بازدید کنند. استانبول یکی از شهرهای بزرگ کشور ترکیه است که دارای ۱۵ میلیون جمعیت بوده و یکی از کلانشهرهای قاره اروپا به شمار می رود. از طرف دیگر این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد، از جمله جاذبه های گردشگری این کشور می توان به مسجد ایاصوفیه و پارک تکسیم و پارک به ببک اشاره کرد. استانبول نیز مانند هر شهر دیگری دارای غذاهای معروف و خوشمزه است و از جمله غذا های معروف این شهر می توان به سیمیت و بالیک اکمک و تانتونی اشاره کرد. علاوه بر این سفر به استانبول دارای معایب و مزایایی می باشد، از جمله معایب سفر به این شهر زیبا می توان به آسان نبودن انتخاب هتل و صندلی اشاره کرد. اما مناسب بودن قیمت تور استانبول، این عیب را می پوشاند.

بیشتر بخوایند:  چگونه بلیت تور استانبول را ارزان تر بخریم

 

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود