شیرینی‌های خوشمزه در تور استانبول

شیرینی‌های خوشمزه در تور استانبول

1402/05/21 -




توضیحات

شیرینی‌های خوشمزه در تور استانبول: باقلوای ترکی از جمله شیرینی‌های خوشمزه کشور ترکیه است که در کشور ایران نیز طبخ می‌شود. علاوه بر این که کشور ترکیه و شهر استانبول غذاهای سنتی و مدرن خوشمزه‌ای دارند شیرینی‌های بسیار معروفی نیز دارند. شیرینی‌های شهر استانبول از گذشته‌های خیلی دور در این کشور درست می‌شده و حتی در کشورهای دیگر نیز صادر می‌شده.

از آن جایی که کشور استانبول به لحاظ تجاری و ورود بازرگانان بسیار معروف است به همین دلیل بازرگانان مختلف وقتی وارد این کشور می‌شدند شیرینی‌هایی که همراه خود به کشورشان می‌بردند و همین دلیل شیرینی‌های کشور ترکیه در سراسر دنیا معروف است.

باقلوا استانبولی

تور استانبول باقلوا خوشمزه استانبول

باقلوا شیرینی طبیعی باش یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های شهر استانبول است شیرینی با روا با عسل و شیره به‌هم‌چسبیده می‌شود و وجود مغز بادام و پسته به خوشمزگی آن می‌افزاید. شیرینی معروف باقلوا مربوط به دوران امپراتوری روم شرقی است درباره قدمت آن بسیار زیاد است.

باقلوا از گذشته تا به امروز تغییر شکل داده است به همین دلیل شما در جاهای مختلف با قلم‌هایی با شکل و قیافه متفاوت می‌بینید اما طعم همه آنها به یک اندازه خوشمزه است. انواع مختلفی باقلوا وجود دارد به نام‌های فیستیکلی بلبل یواسی و...

باقلوا ترکی
کنافه ترکی

یکی دیگر از شیرینی‌های معروف شهر استانبول  در سفر با تور استانبول کونافه ترکی است. حتی اگر شما علاقه‌ای به خوردن پروژه نداشته باشید با دیدن ظاهر آن به خوردن این شیرینی علاقه‌مند می‌شوید. ترکیبی از لایه رشته‌ای و برشته از شیرینی و پنیر آب شده است که هر دو باهم پخت می‌شود.بعد از اینکه شیرینی کونافه پخته شد آن را با شربت مخصوص مخلوط می‌کنند و روی شیرینی کنافه پودر پسته یا پودر بادام می‌ریزند. شما می‌توانید کنافه را با خامه و یا بستنی میل نمایید.

تور استانبول و خرید شکرپاره ترکی

شکرپاره یک شیرینی بسیار شیرین در استانبول شما قبل از این که آن را میل کنید از اسمش می‌توانید شیرینی‌اش را بفهمید. شکرپاره شیرینی شبیه به کلوچه است اما مزه آن بسیار شیرین‌تر از کلوچه است رنگ شکرپاره بستگی به نوع طبخ آن از طلایی تا قهوه‌ای روشن است. برای تهیه شیرینی شکر پاره از سمولینا پودر شکر و آرد استفاده می‌شود و بعد از ترکیب آنها و به‌دست‌آوردن خمیر می‌توان شیرینی‌های گرد و کوچکی درست کرد. بعد از اینکه شکر پاره‌ها درون فر پخته شدند سپس آنها را درون شربت شیرینی قرار می‌دهند در واقع شیرینی بسیار زیاد شکر پاره مربوط به همین مرحله است.

لوکوم یا راحت‌الحلقوم

لوکوم یا به‌اصطلاح راحت‌الحلقوم شیرینی دیگری از کشور ترکیه است این شیرینی ژله قند و نشاسته تهیه می‌شود و برای تم دار شدن آن از نعنا لیمو دارچین و گلاب استفاده می‌شود. بعد از اینکه این شیرینی کاملاً پخته شد از فندق پسته گردو یا بادام برای تزیین و خوشمزه‌تر شدن آن استفاده می‌شود. معمولاً در بیشتر شیرینی‌های ترکی از مغز میوه‌ها استفاده می‌شود.

دوندورما ترکی در تور استانبول

بستنی معروف دوندورما در سفر با تور استانبول یک تجربه لذیذ برای شما خواهد بود البته بستنی دوندورما را می‌توانید در شهر آنکارا نیز خریداری کنید. قدمت بستنی دوندورما به قرن شانزدهم برمی‌گردد و در آن زمان به آن ماراس گفته می‌شده است.

بستنی دوندورما از ماده‌ای به نام ثعلب خامه و شکر شیر بز و کندر رومی تهیه می‌شود. امروزه در کشور ترکیه و شهر استانبول از این بستنی به‌صورت فانتزی و نمایشی در فروشگاه‌های مختلف استفاده می‌کند و آن را به فروش می‌رساند. علاقه به بستنی در همه افراد چه کوچک چه بزرگ وجود دارد، چه‌بسا بستنی ترکی که مربوط به چندین سال پیش باشد. نمی‌شود با تور استانبول به کشور ترکیه سفر کرد اما بستنی دوندورما را امتحان نکرد.

دوندورما ترکی

وقتی حرف از شیرینی ترکی می‌شود اولین چیزی که به ذهن همه ما می‌رسد باقلوا یا کنافه است کشور ترکیه ازآنجایی‌که یک کشور توریستی و مهاجرپذیر است به همین دلیل افراد زیادی با مواد غذایی و شیرین ایجاد این کشور آشنایی دارند. شیرینی‌ها و غذاهای ترکی در دل دیگران محبوب نشستند که در کشورهای آسیایی نیز تهیه و به فروش می‌رسند.

باتوجه‌به آنچه گفتیم در سفر با تور استانبول شما می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه شهر استانبول را مزه کنید. شیرینی‌های ترکی نام‌آشنا به‌خصوص برای ما ایرانیان هستند زیرا همه ما برای یک‌بار هم که شده با حلوا خورده‌ایم یا حداقل نامش را در یکی از شیرینی‌فروشی‌های شهر ما شنیده‌ایم. شما می‌توانید در سفر با تور استانبول از فروشگاه‌های مختلف شیرینی‌فروشی در سراسر شهر استانبول شیرینی‌هایی که گفته شده را تهیه کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود