معرفی جاذبه های دیدنی آنتالیا

معرفی جاذبه های دیدنی آنتالیا

1402/04/03 -




توضیحات

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه به حساب می آید که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. این شهر جزو یکی از توریستی ترین و معروف ترین شهرهای ترکیه است. در شهر آنتالیا جاذبه های مختلف و متنوع وجود دارد. در واقع این موضوع باعث شده تا آنتالیا قطب گردشگری ترکیه به حساب آید. از جاذبه های دیدنی آنتالیا می توانیم به سواحل زیبا و دیدنی آن و منطقه لارا و منطقه بلک اشاره کنیم.

در واقع آمارهای منتشر شده نشان می دهد که اکثر توریست های خارجی که به کشور ترکیه می آیند، هدفشان شهر آنتالیا است. زیرا این شهر دارای سواحل بکر و مناطق تاریخی و گردشگری بسیار زیادی است. مناطقی که نام بردیم فقط بخشی از جاذبه های دیدنی تور آنتالیا بود. مناطق گردشگری آنتالیا دارای جاذبه های گردشگری و خدمات رفاهی و گردشگری است. به همین علت افرادی که به آنتالیا سفر می کنند در امکانات کافی به گردشگری می پردازند. 

معرفی جاذبه های دیدنی آنتالیا-شاخص

شهر سیده ترکیه

یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا شهر سیده است. این شهر یکی از پربازدید ترین شهرهای آنتالیا به حساب می آید. زیرا در کنار سواحل مدیترانه قرار گرفته است. به همین علت میزبان گردشگران بسیار زیادی در سراسر جهان است. جاذبه های تفریحی و تاریخی در این شهر باعث شده تا این شهر بندری مورد توجه بسیاری از تاریخ دوستان قرار بگیرد. همچنین شهر سیده دارای سابقه باستانی و تاریخی است.

این شهر دارای سواحل ماسه ای بسیار زیادی است. علاوه بر این باید ذکر کنیم که آثار باستانی و تاریخی و موزه ی شهر سیده این شهر باعث شده تا شهر سیده از نظر گردشگران جزو یکی از جذاب ترین شهرهای آنتالیا باشد. در این شهر مغازه ها و مناطق گردشگری مختلفی وجود دارد. در واقع آن دسته از مسافرانی که علاقه زیادی به خرید دارند، می توانند در فروشگاه های مختلف شهر سیده محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. 

شهر سیده ترکیه

آبشارهای ماناوگات ترکیه

اما یکی جذاب ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا آبشارهای ماناوگات است. بدون شک این آبشارها جزوه دیدنی ترین منابع طبیعی شهر آنتالیا به حساب می آیند. زیرا از کوه های طرس جاری شده اند و به دریای مدیترانه می ریزند. در اطراف آبشار ماناوگات رستوران های محلی بسیار جذاب و باغ های چایی وجود دارد.

همین موضوع باعث شده تا توریست ها و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند، بتوانند از امکاناتی که در اطراف آبشار ماناوگات وجود دارد استفاده کنند. در واقع گردشگران می تواند از امکانات کشتی سواری و قایقرانی استفاده نمایند و یا در حاشیه شهر به مسافرت و گشت و گذار بپردازند.

آبشار ماناوگات دارای چشمه های کف آلودی است که هنگامی که از بالا به سمت پایین سقوط می کند، یک صحنه بسیار زیبا و جالبی را تشکیل می دهد که باعث حیرت و توجه گردشگران و توریست ها می شود. همین موضوع باعث شده تا گردشگران از سراسر جهان به شهر آنتالیا مسافرت می کنند حتماً به آبشار های ماناوگات سفر کنند. 

پارک ملی کاراتپه

پارک ملی کاراتپه یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آنتالیا است. در واقع پارک ملی کاراته یک مجموعه تاریخی است که در آن سنگ های بسیار بزرگ و حکاکی شده وجود دارد که بر روی سنگ های که در پارک ملی کاراته به وجود دارد به خط باستانی است.

علاوه بر این باید بگوییم این پارک که نشان دهنده تمدن قدیمی و اصیل ترکیه می باشد. این پارک تاریخی مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران خارجی قرار گرفته است. در واقع پارک ملی کاراتپه قدمت بسیار زیادی هم دارد. زیرا این پارک از دوران جنگ های صلیبی تا به حال وجود داشته است.

علاوه بر این باید بیان کنیم که در پارک ملی کاراته تپه مجسمه و تندیس های بسیار زیادی وجود دارد که شمایل آنها همچون پیکره انسان و حیوانات مختلفی است. این مجسمه ها در حال حاضر باعث زیبایی بیش از حد پارک ملی و جلوه تاریخی آن شده اند. همچنین باید بیان کنیم که در پارک کارتپه قلعه وجود دارد که با آن تپراک کال می گویند.

پارک ملی کاراتپه

سخن پایانی

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه به حساب می آید. این شهر دارای جاذبه هایی مانند شهر سیده و آبشار ماناوگات پارک ملی کاراتپه است. آنتالیا قطب گردشگری ترکیه به حساب می آید و مناطق دیدنی آن مانند منطقه لارا و منطقه بلک است. آمار های منتشر شده نشان می دهد که توریست هایی که به کشور ترکیه سفر می کنند قصدشان سفر به شهر آنتالیا است.

زیرا سواحل و کوه و مناطق تاریخی در این شهر باعث شده تا مورد توجه اکثر مسافران قرار بگیرد. یکی از مناطق تاریخی شهر آنتالیا پارک ملی کاراتپه است. این پارک دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است. زیرا در آن مجسمه هایی است که ظاهر و شمایل آنها مانند مجسمه انسان و حیوانات مختلفی است و از دوران قدیم تا به حال در این پارک وجود داشته اند. علاوه بر این باید بیان کنیم که شهر سیده و آبشار ماناوگات هم جزو جذاب ترین جاذبه های دیدنی شهر آنتالیا به حساب می آیند.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود