مکان های مشهور آنتالیا

مکان های مشهور آنتالیا

1402/05/18 -




توضیحات

مکان های مشهور آنتالیا: آنتالیا یکی از خارق‌العاده‌ترین نقاط برای مردم محلی و گردشگران است. مقصدی توریستی که همه موارد گردشگری از قبیل مکان‌های تاریخی، شهرهای تفریحی، آبشارها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها را ارائه می دهد.

 این مکان استراتژیک در سواحل دریای مدیترانه دارد که به آن جذابیت استثنایی بخشیده و آن را در سراسر جهان مشهور کرده است. شهرت آنتالیا باعث شد تا آنتالیا به مقصد میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان، عمدتاً اروپایی‌ها و روس‌ها، تبدیل شود که آنتالیا را مکانی بی‌نظیر می‌دانند.

 گردشگران تور آنتالیا می توانند هم در تابستان و هم در زمستان از این شهر زیبا ترکیه لذت ببرند. به خاطر سواحل جذابش که گردشگران می توانند در تابستان از اوقات پر جنب و جوش لذت ببرند  شهرت دارد. زمستان در آنتالیا لذت دیگری دارد.

بیشتر گردشگران برای بازدید از آثار تاریخی آن و لذت بردن از ورزش های زمستانی مانند اسکی و قایق رانی به آنجا می آیند. آنتالیا مکان های معروف بسیار زیادی دارد. افرادی که قصد سفر با تور آنتالیا را دارند می توانند از همه جاهای معروف آنتالیا دیدن کنند.

کالیچی و آبشار دودن

مسافران تور آنتالیا می‌توانند از بسیاری از مکان‌های جذاب و جاهای معروف آنتالیا لذت ببرند و از آن دیدن کنند زیرا دارای مناطق تاریخی زیادی مانند کالیچی می باشد که به آنتالیا باستانی نیز معروف است. کالیچی در منطقه مراد پاشا واقع شده است که هر ساله بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی برای بازدید از آن به کشور ترکیه سفر می کنند.

 در خیابان های منطقه کالیچی، مردم قادر هستند منظره خانه های باقی مانده از دوره عثمانی و منظره باشکوه دریا را تماشا کنند. پیشنهاد می کنیم که اولویت گشت و گذار در آنتالیا را برای بازدید از این منطقه فرهنگی مانند موزه سونا و اینان کیراک کالیسی، دروازه هادریان و یولی مناره قرار دهید

. با قدم زدن بازدیدکنندگان در این منطقه تاریخی، امکانات اقامتی نیز وجود دارد. اگر می خواهید در روزهای گرم آنتالیا نفسی بکشید و مناظر آن را ببینید، سری به آبشار دودن بزنید. یک غار مخفی در کنار آبشار وجود دارد که در آن برای مدتی از دنیای بیرون دور خواهید شد.
کالیچی آنتالیا

آسپندوس

آسپندوس ممکن است به خاطر شهرت توریستی‌اش شناخته شده باشد. وقتی صحبت از یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی و جاهای معروف آنتالیا می شود، فکر می کنیم ترمسوس در صدر فهرست قرار دارد. ترمسوس که در 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد، تنها با جوی که دارد از هر جاذبه گردشگری می گذرد. یونانی ها و رومی ها نتوانستند جنگجویان سرسخت ترمسوس را که به شدت از شهر کوهستانی خود محافظت می کردند رام کنند. اکنون خرابه‌های حفظ‌شده شهر در اطراف دامنه تپه پراکنده شده‌اند و منظره‌ای فوق‌العاده از حومه اطراف آن را مشاهده می‌کنید.  اگر قصد دارید به طور کامل ترمسوس را کاوش کنید یک جفت کفش محکم بپوشید و مقدار زیادی آب حمل کنید. مکان های جذاب در این منطقه خیابان های ستون دار، آگورا بالا و تئاتر است. این تئاتر در قله کوه های توروس قرار دارد و به عنوان مکانی عالی برای استراحت و تماشای غروب خورشید به شمار می آید.  پرگه یکی دیگر از جاهای معروف آنتالیا و شهری باستانی عظیم پر از آوار با بسیاری از معابد نیمه ویران و آگورای وسیعی است که شکوه گذشته این مکان را به شما یادآوری می کند. پرگه زمانی پایتخت شهر باستانی پامفیلیا بود و در اوایل حکومت یونان و روم رشد کرد.  
آسپندوس آنتالیا

سخن پایانی

آنتالیا بزرگترین شهر ترکیه است که در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه و مرکز استان آنتالیا است.

 اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات به شهر آنتالیا هستید باید بدانید که این شهر مکان های زیادی برای بازدید شما دارد. اگر به آنتالیا سفر کنید، متوجه خواهید شد که این شهر با چندین مکان جذاب کنار هم قرار گرفته است که نمای کلی شهر را نشان می دهد.

 به طوری که آنتالیا در موقعیت ایده آلی قرار گرفته است تا پایگاه همه جاهای دیدنی باشد. اگرچه  شهر آنتالیا تاریخ زیادی دارد اما مکان های دیگری مانند ساحل فیروزه ای و سواحل  نیز در این شهر هستند که تنها مکان های آرامش بخشی برای گردشگران می باشند. عاشقان ساحل و علاقه مندان به تاریخ می توانند از جاهای مشهور آنتالیا دیدن کرده و تعطیلات خود را با رضایت سپری کنند.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود