نکات مهم سفر

نکات مهم سفر

1402/05/21 -




توضیحات

10  نکته برای لذت بردن از سفر های انفرادی :

من متوجه شدم که خودم در بسیاری از موقعیت ها به تنهایی سفر می کنم، گاهی اوقات در کشورهای دشواری مانند ونزوئلا، گواتمالا، مراکش، نپال، جایی که ممکن است با مشکلات امنیتی، بیماری های بهداشتی و یا مزاحمت های های مکرر برای یک زن بدون همراه، مواجه شوید. واقعیت این است که من در مورد مسافرت بیش از حد جدی هستم تا بخواهم به این دلیل که من تنها هستم ، بی خیال مسافرت کردن بشوم. تنها مسافرت کردن ، هیچ ترسی ندارد ، فقط آماده باشید درست است، شما نباید فردی باشید که به راحتی می ترسد، اما تنها سفر کردن ، کاملا امکان پذیر است. همچنین زن بودن. موضوع فقط آماده بودن و بکار بستن چند ترفند است . من نمی توانم تضمین کنم که این کار 100٪ جواب خواهد داد، اما تا کنون هرگز مشکلات جدی را تجربه نکرده ام.

1. آماده سازی :

یکی از نکات مهم سفر آماده سازی است. اگر به تنهایی مسافرت کنید، خوب است همیشه یک ایده تقریبی از مکان هایی که می خواهید بازدید کنید داشته باشید. فرهنگ، مزاحمت های احتمالی، مسائل بهداشتی. من نوعی زن وحشی هستم و عاشق ابتکار و بداهه گویی هستم، اما بهتر است حداقل یک برنامه سفر خشن را دنبال کنید. اگر به مسیرهای دور مسافرت کنید، در کشوری که پیش از این هرگز از آن بازدید نکرده اید، بهتر است برای اولین شب رزرو هتل رزرو کنید. به محض رسیدن، شما خسته اید، احتمالا از پرواز جت خسته هستید، سعی کنید بفهمید که کجا هستید و چه زمانی است. بنابراين نيازي نیست مورد حمله افرادی قرار بگیرید که مي خواهند شما را به يک هتل يا مهمان خانه ببرند ، که این خود یک علامت سوال بزرگي است.

2. پاسپورت، پول، بلیط هواپیما :

پاسپورت، پول، بلیط هواپیما
 

همیشه قبل از شروع مسافرت، یک کپی از گذرنامه خود را تهیه کنید. در صورت امکان، گذرنامه خود را در هتل بگذارید و کپی را همراه خود ببرید . تا حد ممکن با کارت اعتباری پرداخت کنید و هرگز پول زیادی را با خود حمل نکنید . اگر به هر دلیلی به حمل پول نقد قابل توجهی نیاز دارید، آن را در مکان های مختلف تقسیم و پنهان کنید. هرگز پول خود را در کوله پشتی خود حمل نکنید، حتی ممکن است بدون اینکه متوجه شوید از شما سرقت شود . بهتر است یک کوله پشتی کوچک یا یک کیسه کلاچ کوچک در اطراف گردن خود داشته باشید. بلیط هواپیما خود را در هتل بگذارید و در صورت امکان تقاضای  بلیط های الکترونیکی کنید.

3. بار و چمدان :

هیچگاه آن را خارج از کنترل رها نکنید ، می دانم، این کار عذاب آور است، اما اگر شما به تنهایی سفر می کنید، باید توجه داشته باشید که شما و چمدان خود یک چیز واحد هستند. اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید، همیشه شخصا کنترل کنید که چمدان شما در صندوق عقب بارگیری می شود.

4. از مردم محلی اطلاعات بخواهید :

از مهم ترین نکات سفر اطلاعات خواستن از دیگران است. مردم محلی منبع خوبی برای مشاوره درست در مورد خطرات و مزاحمت های احتمالی هستند. توصیه های آنها را هرگز نادیده نگیرید.

5. تاکسی :


تاکسی

 ممکن است به نظر بی اهمیت باشد، می دانم، اما هنوز می بینم تعداد زیادی از مردم در دام می افتند. بنابراین، فقط از تاکسی های رسمی استفاده کنید.

6. فاصله را حفظ کنید :

بله، فاصله همیشه یکی از بهترین ترفندهایی است که ممکن است کمی مزاحمت را دورتر نگه دارد . همیشه به افرادی که به شما نزدیک می شوند، تا چیزی بفروشند یا پیشنهاد کمک بدهند، توجه کنید.

7. رفتار مناسب، بدون افراط :

یکی دیگر از نکات مهم سفر رفتار مناسب است. به فرهنگ محلی، با توجه ویژه به لباس، عکس ها و عادات احترام بگذارید. در کشورهای فقیر از افراط هایی مثل لباس های گران قیمت، جواهرات، ساعت های زرق و برق دار و غیره اجتناب کنید .آنها مانند یک آهنربا برای مشکلات عمل می کنند.

8. شلوغی ها :

هنگامی که در محیط های شلوغ هسیتد ، دو برابر توجه کنید . قانونی که تقریبا در همه جا و هر زمان بکار می رود ...

9 . غذا و نوشیدنی :

همیشه تقاضای آب بطری شده (پلمپ) بکنید و کنترل کنید که هنوز مهر و موم شده است. فراموش نکنید که از یخ اجتناب کنید. سبزیجات خام را فقط در مکان های امن استفاده کنید. اگر یک رستوران دنجی که خالی است را ببینید، مستقیم از آنجا بروید. احتمالا غذا تازه نیست. و اگر خالی باشد، باید دلیلی وجود داشته باشد، نه؟
غذا و نوشیدنی

10 . آسان بگیرید :

یکی دیگر از نکات مهم سفر آسان گرفتن کارها است. هیچ چیز بدتر از احساس (بنظر رسیدن) مداوم برای خطرات و مزاحمت های احتمالی نگران کننده نیست. این ممکن است متناقض بنظر برسد ، اما این بهترین راه برای پوشاندن مشکلات است. افراد اطراف شما متوجه خواهند شد که شما نگران هستید و نقش بازی می کنید. پس آرام باشید و از سفر خود لذت ببرید . ترفند ها برای سفرهای امن عمدتا حس خوبی دارند ، و چه  شما با یک همراه باشید، یا یک گروه یا تنها سفر کنید ، این موضوع اعمال می شود.

 

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود