همه آنچه از سفر به مشهد باید بدانید

همه آنچه از سفر به مشهد باید بدانید

1402/05/19 -




توضیحات

حرم امام رضا
 به دلیل وجود بارگاه امام هشتم درمشهد ، این شهرپایتخت فرهنگی ایران به شمار می آید و هرساله زائران و گردشگران زیادی، سفر به مشهد را الویت خود قرار می دهند. مقصد مشهد بسیار مسیر پرترددی است و بعضی اوقات ممکن است حتی ظرفیت یک نفر مسافر و گردشگر را هم نداشته باشد؛ چه با هواپیما باشد و چه با قطار مسافری. در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی را درمورد تورمشهد و سفر به مشهد دراختیارتان قراردهیم.

تاریخچه شهرمشهد

تا پیش از سال 1383 ، شهرهای به نام خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وجود نداشت. اما از سال 1383به بعد، این شهر به بخش شمالی ، جنوبی و رضوی تقسیم شد. این شهر در سال 1388 به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته شد و در سال 2017 نیز به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی شد.

گروه های قومی شهر مشهد

از جمله گروه های قومی که در شهر مشهد زندگی می کنند عبارتند از : فارس، بلوچ، کرد،افغان، عرب، ترک و ترکمن.

 موقعیت جغرافیایی شهرمشهد 

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی و دارای 351 کیلومتر مسافت است.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

شهر مشهد به دلیل آن که دارای شرایط آب و هوایی معتدل و متمایل به سرد وخشک است، بهترین زمان برای برنامه ریزی برای سفر به مشهد و یا همراه شدن با تورمشهد ، فصل بهار و اوایل پاییز است. همچنین شهر مشهد در این فصول از سال بسیار خلوت تر است و شما لذت بیشتری را می توانید از سفرتان ببرید و قیمت ها نیز کمی ارزان تر است. برای سفر با تور ارزان مشهد کافی است به سایت مراجعه کرده و با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به سفر خود بپردازید و خاطره ای خوش از سفرتان داشته باشید.

هزینه سفر به مشهد 

یکی از مهم ترین اولویت ها قبل از انجام هر سفری، برآورد قیمت ها و هزینه های سفر است. این هزینه ها شامل هزینه اقامت، خورد و خوراک ، آذوقه و... است. برای اطلاع از قیمت تور مشهد به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.

هتل های مشهد 

هتل مشهد
 در شهر مشهد اقامتگاه ها و هتل های زیادی به منظور اسکان مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است و شما ممکن است در انتخاب بهترین هتل و اقامتگاه با قیمت مناسب، دچار سردرگمی شوید. بهتر است در سفر به مشهد اماکن اقامتی دارای مجوز را به منظور اسکان خود انتخاب کنید؛ زیرا در کنار این اماکن مجاز، چندین اماکن غیرمجاز دیگری هم هستند که فعالیت می کنند. از جمله بهترین و لوکس ترین هتل های مشهد می توان به هتل قصرطلایی، هتل پدیده، هتل قصر و هتل درویشی را نام برد. انتخاب با خودتان است که با توجه به نوع بودجه ای که دارید کدام اقامتگاه را انتخاب کنید. اما حتما حواستان باشد که اقامتگاه های دارای مجوز را به عنوان محل اسکان انتخاب کنید تا خدایی نکرده دچار دردسر و یا هزینه های اضافی نشوید.

رستوران های شهر مشهد

رستوران مشهد
 قیمت غذاها در شهرمشهد بستگی به نوع رستوران دارد. البته شهرمشهد نیز مانند سایر شهرها دارای غذاهای محلی منحصر به فرد خود است و خوردن آن ها می تواند لذت سفر را برای شما دوچندان کند.

غذاهای محلی شهر مشهد

  • آش ماست
  • شیشلیک
  • کوکوی شیرین
  • قروتی و...

سوغاتی های شهر مشهد

سوغاتی مشهد
 از جمله سوغاتی های شهر مشهد می توان به زرشک، زعفران، نبات، انواع خشکبار، صنایع دستی ، انواع عطر و ادکلن، جانماز و تسبیح، انواع ادویه جات و...اشاره کرد. یکی از مزیت های سفر با تور مشهد این است که شما از قبل هزینه اقامتگاه ، غذا و... را پرداخت کرده اید و اگر با جاذبه های گردشگری شهرمشهد هم آشنایی چندانی نداشته باشید می توانید به راحتی به همراه این تورها عازم سفر شوید و از جاذبه های این شهر توریستی دیدن کنید. چه شما دلتان بخواهد همراه با تور مشهد عازم این شهر شوید و چه خودتان به همراه خانواده تان برای سفر به شهر زیارتی شهرمشهد برنامه ریزی کرده اید، حتما می دانید که شهرمشهد دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان گنبد هارونیه، آرامگاه خواجه ربیع، مهدی اخوان ثالث، طرقبه، شاندیز، موزه نادری، موزه آستان قدس رضوی و... را نام برد. ممنون که تا آخر مقاله با من همراه بودید. امیدوارم توانسته باشم اطلاعات مفیدی را در مورد سفر به مشهد دراختیارتان قرار داده باشم. اگر دلتان هوای شهر مشهد کرده و همین الان می خواهید بار و بندیل سفر ببندید، ما را نیز از دعای خیرتان فراموش نکنید. سفر خوش و التماس دعا...

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود