وسایل غیرمجاز در سفر با تور استانبول توسط هواپیما

وسایل غیرمجاز در سفر با تور استانبول توسط هواپیما

1402/05/19 -




توضیحات

اطلاع داشتن از وسایل مجاز و غیرمجاز در حین سفر با تور استانبول توسط هواپیما اهمیت زیادی دارد. درصورتی‌که شما اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع نداشته باشید در قسمت بررسی بار ممکن است با مشکل مواجه شوید.

توجه داشته باشید که حتی اگر در کشور خودتان برخی از بارهای شما غیرمجاز به حساب نیاید در هنگامی که وارد کشور ترکیه شوید دوباره بار شما مورد بازرسی قرار می‌گیرد و ممکن است با مشکل مهم‌تری مواجه شوید. توجه داشته باشید که برخی از وسایل در قسمت کابین هواپیما غیرمجاز است اما شما می‌توانید آن‌ها را وارد قسمت بار هواپیما کنید.

لوازم غیر مجاز سفر با هواپیما

خوراکی و مایعات برای سفر با تور استانبول

در نظر داشته باشید که حمل خوراکی در قسمت بار و یا کابین هواپیما برای شما مشکلی ندارد اما درصورتی‌که خوراکی به‌صورت مایع باشد یک سری مشکلات و مسائل برای شما به وجود می‌آید. یکی از این مسائل این است که درصورتی‌که شما مایعات با خود حمل کنید حجم مایعات شما نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر باشد درصورتی‌که بیشتر باشد شما قوانین مربوط به پرواز را نقض کرده‌اید بنابراین اجازه هم ندارید.

 تمامی وسایل از جمله شامپو، کرم صورت، ژل، لوسیون بدن و... نیازمند رعایت قانون کمتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر هستند. شما ممنوعیتی برای حمل این وسایل در قسمت بار هواپیما ندارید و این موضوع دررابطه‌با کابین هواپیما می‌باشد. درصورتی‌که می‌خواهید وسایل خود را به‌خصوص وسایل مایع را با خود به سفر ببرید بهتر است آنها را در چمدان قرار داده و به قسمت بار هواپیما تحویل بدهید.

وسایل برنده و تیز

تمامی وسایل برنده و تیز درصورتی‌که بتوان از آنها برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کرد چه در قسمت کابین هواپیما و چه در قسمت بار هواپیما غیرمجاز و ممنوع است. درصورتی‌که شما بخواهید وسایل تیز مانند تیغ اصلاح، وسایل خیاطی، چاقو میوه‌خوری و... که به‌عنوان سلاحی برای آسیب رساندن نیستند با خود برای سفر با تور استانبول حمل کنید، می‌توانید آنها را در قسمت بار هواپیما قرار دهید، در غیر این صورت ورود آنها به کابین هواپیما ممنوع است.

لوازم برنده و تیز

حمل سلاح گرم برای سفر با تور استانبول

استفاده از سلاح گرم در هر شرایطی ممنوع است به‌خصوص اگر شما بخواهید به کشور دیگری بروید سلاح گرم به‌عنوان یک سلاحی برای آسیب رساندن به دیگران به‌حساب می‌آید. مطمئناً دررابطه‌با سلاح گرم قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در هر کشوری وجود دارد بخصوص قوانین مربوط به خط هوایی. در صورتی می‌توانید سلاح گرم با خود حمل کنید که آن سلاح مجوز لازم را برای استفاده داشته باشد. حمل سلاح در قسمت کابین هواپیما ممنوع است و شما می‌توانید با تحویل آن به همراه مجوز در قسمت بار هواپیما آنها را قرار دهید.

ممنوعیت حمل وسایل ورزشی در قسمت کابین هواپیما

اگر می‌خواهید هنگام سفر با تور استانبول وسایل ورزشی خود را همراه خود به سفر ببرید و نمی‌خواهید ورزش‌کردن را به تأخیر بیندازید باید بدانید که ممنوعیتی برای حمل وسایل وجود دارد. شما نمی‌توانید وسایل ورزشی خود را حتی اگر درون چمدان دستی قرار بگیرند وارد کابین هواپیما کنید. در صورتی می‌توانید وسایل ورزشی را با خود به سفر ببرید که آنها را در قسمت بار هواپیما قرار دهید.

حمل وسایل دفاع شخصی برای سفر

وسایل غیرمجاز در سفر با تور استانبول: ازآنجایی‌که شما به یک کشور خارجی سفر می‌کنید و ممکن است به دلیل ترس از قرارگرفتن در یک شرایط بیگانه نگران سلامتی و حفظ جان خود باشید و وسایل دفاع شخصی به همراه خود حمل کنید. وسایل دفاع شخصی مانند وسایل تیز و برنده ازآنجایی‌که قابلیت آسیب رساندن به دیگران را دارند چه در قسمت کابین هواپیما چه در غذا ده بار هواپیما ممنوع هستند و به‌هیچ‌عنوان شما نمی‌توانید آنها را با خود حمل کنید. اما برخی از فرودگاه‌ها ممنوعیتی برای حمل وسایل دفاع شخصی در قسمت بار هواپیما ندارند.

لوازم دفاع شخصی

باتوجه به آنچه دررابطه‌با سفر با تور استانبول گفتیم درصورتی‌که شما قوانین مربوط به فرودگاه را رعایت کنید مسائل و مشکلات شما برای سفر کردن کمتر خواهد بود. سفر به کشور استانبول ازآنجایی‌که توسط پروازهای خارجی انجام می‌شود بهتر است تا هنگام تهیه بلیط علاوه بر اطلاع داشتن از فرودگاه داخلی دررابطه‌با فرودگاه استانبول نیز اطلاعات کافی داشته باشید.

ازآنجایی‌که تعداد بسیار زیادی از وسایل قابل‌حمل برای مسافرت هستند اما وسایل بسیار زیادی نیز هستند که برای هم در هواپیما غیرمجاز هستند. حمل وسایل در هواپیما به دودسته تقسیم می‌شود قسمت کابین هواپیما و بار هواپیما بنابراین شما باید قوانین مربوط به هرکدام را بدانید.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود