حمل و نقل عمومی در استانبول

حمل و نقل عمومی در استانبول

1402/05/21 -




توضیحات

شهر استانبول یک مقصد محبوب برای اکثریت گردشگران خارجی است. اگر شما هم قصد سفر به استانبول و دیدن جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و پر گردشگر را دارید، بد نیست که با حمل و نقل عمومی در استانبول نیز آشنا شوید. پس تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

خودرو شخصی مقرون به صرفه تر است یا وسایل حمل و نقل عمومی؟

قبل از آن که شما را با حمل و نقل و عمومی در شهر استانبول آشنا کنم، بد نیست که این نکته را هم بدانید که اکثریت گردشگران به جای این که از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و یا هزینه گزافی را برای رفت و آمد با وسیله نقلیه شخصی باید بپردازند، بیشتر ترجیح می دهند با وسیله نقلیه عمومی به این شهر سفر کنند و دوم این که در این شهر به اندازه کافی وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است و نیازی به سفر با خودروهای شخصی نیست.در ادامه مقاله می خواهم شما را انواع وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول آشنا کنم تا خودتان آخر به این نتیجه برسید که کدام یک مقرون به صرفه تر است؛ تردد با وسیله نقلیه شخصی و یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر که اکثریت مردم از تور استانبول برای مسافرت به این شهر استفاده می کنند.

حمل و نقل عمومی در استانبول

حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار گسترده و توسعه یافته است. شما تنها با در دست داشتن استانبول کارت ترکیه که مشابه همان کارت اعتباری حمل و نقل عمومی در ایران است می توانید در رفت آمد خود در این شهر استفاده کنید و هزینه آن نیز برایتان مقرون به صرفه تر تمام شود. همچنین مسافرت با تور به این شهر به صرفه تر است، البته برای اطلاع از هزینه تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

از جمله وسایل‌های حمل و نقل عمومی در استانبول را می توان به مواردی از جمله تاکسی، دلموش مترو، قطارهای کابلی، تراموا، کشتی، اتوبوس و متروبوس اشاره کرد که در ادامه مقاله به ترتیب به ویژگی هریک از این وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر خواهیم پرداخت.

انواع حمل و نقل عمومی در استانبول

تاکسی

یکی از معمول ترین و رایج ترین وسایل حمل و نقل در هر کشوری، تاکسی آن است که شهر استانبول واقع در کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. تاکسی های استانبول، مجهز به تاکسی متر هستند.

تاکسی به عنوان حمل و نقل عمومی در استانبول

شما به محض سوار شدن به این تاکسی ها باید 5 لیر پرداخت کنید که لازم اسم به ذکر هر کیلومتر مسیری را که با این تاکسی ها طی می کنید، به مبلغ 5 لیر دریافتی (به ازای هر کیلومتر،3.1 لیر) افزوده می شود و ممکن است کمی برایتان گران تر تمام شود.

دلموش

دلموش به همان ون هایی گفته می شود که در حمل و نقل عمومی ایران نیز موجود است؛ اما در ترکیه با نام دلموش شناخته می شود. این دلموش ها و یا همان ون ها هر بار ظرفیت جا به جایی هشت مسافر را دارند و نسبت به تاکسی ها مقرون به صرفه تر هستند، اما حواستان باشد برای استفاده از این وسیله نمی توانید از استانبول کارت استفاده کنید و حتماً پول نقد همراهتان باشد.

مترو

 وسیله مترو می تواند شما را سریع تر از وسایل نقلیه ای مانند تاکسی به مقصد برساند؛ زیرا در ترافیک و شلوغی گیر نمی کند و به راحتی می تواند شما را به مسیر مورد نظرتان برساند.

استفاده از مترو به عنوان حمل و نقل عمومی در استانبول

همچنین متروهای موجود در استانبول 9  ی هستند و استفاده از استانبول کارت می توانید هزینه حمل و نقل خود با این وسیله عمومی را کاهش دهید.

قطارهای کابلی

نوع دیگری از متروهای استانبول است. دارای سه لاین مجزا هستند و قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه تر است و می تواند شما را به راحتی به مقصد گردشگری موردنظرتان می رساند.

تراموا

 از محبوبیت بالایی در میان وسایل حمل و نقل موجود در استانبول برخوردار است. در استانبول دو نوع تراموای نوستالژی و مدرن وجود دارد و تقریباً تمام مسیرها را می توانند پوشش دهند که در حال حاضر تعداد ترامواهای مدرن نسبت به نوع نوستالژیک و قدیمی آن بیشتر است.

کشتی

 کشتی های استانبول شامل 10 اسکله متفاوت است و یکی از وسایل عمومی مقرون به صرفه در استانبول است.

استفاده از کشتی به عنوان حمل و نقل عمومی در استانبول

همان طور که اطلاع دارید، دو بخش آسیایی استانبول به وسیله تنگه به سفر به هم وصل می شوند و شما با استفاده از کشتی می توانید از این دو بخش آسیایی دیدن کنید.

اتوبوس و متروبوس

در استانبول بیش از 500 خط اتوبوس وجود دارد. متروبوس ها هم مشابه BRT های موجود در ایران هستند که بر خلاف اتوبوس های عمومی، لاین مخصوص به خود را دارند و به همین شما دیگر در ترافیک گیر نخواهید کرد.

در آخر

حالا نوبت انتخاب فرارسیده است؛ آیا باز هم وسایل شخصی را به وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول برای مسافرت به این شهر ترجیح می دهید؟ انتخاب با خودتان است! همچنین شما مشتریان گرامی می توانید برای رزرو تور استانبول به سایت همکوچ مراجعه کرده و به صورت آنلاین تور خود را رزرو کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود