ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

1402/05/19 -




توضیحات

پادشاهی سوئد یکی از بهترین و مرفه ترین کشور های اروپایی است، این کشور در محدوده کشور های اسکاندیناوی قرار گرفته است و با کشورهای دانمارک، فنلاند و نروژ همسایه می باشد.

مردم سوئد همراه با مردمان نروژ، ایسلند و دانمارک از شاخه ژرمنی اقوام هندواروپایی بوده و تبارشان به وایکینگ ها میرسد. کیفیت زندگی شهروندان سوئدی بالا، نرخ بیکاری کشور پایین است و اقتصاد ان بر پایه مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها استوار است.

جمعیت سوئد 10 میلیون نفر است که 2 میلیون نفر از آنها زیر 18 سال هستند . 15 درصد از جمعیت کل کشور در خارج از سوئد بدنیا آمده اند و از هر پنج خانواده در این کشور ریشه یکی از خانواده ها به خارج از کشور بر می گردد.

با پارامترهای مختلف سوئد را می توان یکی از خلاق ترین ملت های دنیا نام برد که لقب دیجیتال ترین اقتصاد را نیز یدک می کشد و از آخرین اختراعات آنها می توان اسکایپ و اسپاتیفای را نام برد .
ویزای سوئد

دین در سوئد

کشور سوئد کشوری غیر روحانی است اما بیشتر دین ها در این کشور حضور دارند .کلیسای ملی سوئد کلیسای لوتران می باشد اما کاتولیک ها و مابقی مسیحیان نیز به صورت وسیعی در در سرتاسر کشور پراکنده شده اند .دین اسلام نیز یکی از بزرگترین ادیان کشور سوئد به حساب می اید .

زبان در سوئد

زبان رسمی سوئد زبان سوئدی است اما بیشتر جمعیت این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. بیشتر شرکت های چند ملیتی این کشور، زبان انگلیسی را زبان رسمی شرکت خود اعلام کرده اند و تعداد زیادی از برنامه های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شود .

در این کشور زبان های متعددی صحبت می شود که می توان آنها را از نظر تعداد به صورت زیر طبقه بندی کرد :

1.سوئدی 2.فنلاندی 3.صربی 4.عربی 5.کردی 6.اسپانیایی 7.آلمانی 8.فارسی و .....

تحصیل در سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

در سال های گذشته در کشور سوئد آموزش برای تمام مقاطع و تمام کشورها به صورت رایگان بوده است اما از سالهای گذشته این کشور برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شهریه تایین کرده است، البته مقطع دکترا همچنان رایگان میباشد و حتی دانشجویان مقطع دکترا حقوق دریافت می کنند.

یکی از مزایای تحصیل در سوئد این است که اگر طول تحصیل شما بیشتر از سه ماه باشد شما می توانید کارت اقامت این کشور به صورت مستقیم دریافت کنید و بعد از اتمام تحصیل اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنید.

در سوئد داوطلبان با حداقل 25 سال سن و چهارسال تجربه کاری مرتبط، می توانند بدون پشت سر نهادن دوره دبیرستان وارد مراکز اموزش عالی این کشور شوند.

تحصیل دراین کشور در بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی ممکن است و شما می توانید زبان سوئدی را نیز همزمان به صورت رایگان در دانشگاه و یا موسسات دولتی فرا بگیرید .

برای شروع تحصیل در بیشتر کشورها دانشگاه مدرک ایلتس حداقل 6.5 را برای شروع کارهای ثبت نام تقاضا می کند اما اگر سطح زبان شما از حد مورد نیاز پایین تر است ، شما می توانید در دوره های زبان کشور سوئد سطح زبان خود را به سطح مورد نظر برسانید و بعد از آن مستقیم وارد دانشگاه شوید .

دانشگاه های این کشور جز برترین دانشگاه های اروپا می باشند و در سرتاسر این کشور پراکنده شده اند . گرانترین و البته پرطرفدارترین شهر سوئد استکهلم می باشد، که برترین دانشگاه های سوئد را نیز در خود جا داده است اما اگر شما می خواهید هزینه زندگی خود را تا حد امکان پایین بیاورید بهتر است شهر های کوچک تر را برای زندگی انتخاب کنید البته لازم به ذکر است سطح زندگی در تمام شهر های سوئد در سطح مطلوب می باشد و دانشگاه های آنها نیز در سطح بین المللی شناخته شده هستند.

در این متن سعی کردیم تا کشور سوئد را به طور مختصر برایتان تشریح کنیم ، برای اطلاع دقیق از شرایط شهرها و دانشگاه های سوئد با کارشناسان ما تماس بگیرید

آژانس هم کوچ نادیا مفتخر است تا با همراهی تیم حقوقی و مشاوران متخصص خود شما را در این راه روشن به سوی موفقیت همراهی کند.

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود